|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Turbovin; Anthrazit innertak ingår i M Sportpaketet, klädseln fanns mig veterligen endast till M-Sportpaket och i och med att nästan alla valde läder så är den ovanlig/mycket ovanlig. Alla felen drar dock ner för 79tkr ska den vara helt felfri. Jag hade kikat på denna trevliga 750-01 Länk i stället. Vet inget om den mer än att den haft 5äg i Sverige och inte verkar ha kvar originalfälgarna men den är värd att undersökas för att se om det kan vara något. XKB959 Typ Wert Chassinummer WBAGG01000DD94486 Typkod GG01 Typ 750I (EUR) E-modellserie E38 () Serie 7 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor M73/TU Cylindervolym 5.40 Motoreffekt 240 Motor HECK Växellåda AUT Färg SONDERLACKIERUNG (490) Stoldynor SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Produktionsdatum 2001-04-18 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) EDC S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Däcktryckkontrollsystem (RDC) S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S341A STOSSFAENGER KOMPLETT IN WAGENFARBE Stötfångare hellackerad S348A HIGHLIGHT EXTERIEUR Highlight exterieur S352A DOPPELVERGLASUNG Dubbelt isolerglas S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Klimat komfort vindruta S366A LM RAEDER/STERNSPEICHE 70 BMW LM hjul stjärneker 70 S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Skjutbart lyfttak elektr. S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S457A KONTURSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Konturstol fram el. med memory S464A SKISACK Skidsaeck S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S536A STANDHEIZUNG Parkeringsvärme S541A AKTIVE GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Adaptive Cruise Control S549A FUNKUHR Radioklocka S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S630A AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER Biltelefon med lur utan snöre S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S690A CASSETTENHALTERUNG Kassetthållare S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S778A EINSTIEGSLEISTEN "BMW INDIVIDUAL" Tröskellister "BMW Individual" S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S938A STEUERUNG ZS-INDIVIDUALSERIEN Individualserie S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Specialönskemål för utrustning S978A INNOVATIONSPACKAGE Innovationspaket Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S220A NIVEAUREGULIERUNG Nivaareglering S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Styrkolonn elektrisk instelbar S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Information Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S602A BORDMONITOR MIT TV Bordmonitor med TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Förberedelse BMW 6 CD-växlare Individualfordonsdata Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" ---- Special Series E38 ZD C-4 V2, KA61 Variante 2 "Highline nachtblau" I8411.N 0490 Color Paintwork "night blue-metallic" (code 453) Z1XX Upholstery Individual Collection: Volleder in Indivdiual Collectionsfarben Innenausstattung Volleder Soft marineblau (Nr. 8 174 059) Text Umfang P5 Quilting yarn navy blue (8 174 136), code 3666 J. Sewing thread navy blue (8 174 130), code 3666 J. Following items are in leather Nappa champagne (nr. 2 237 193): Front and rear seats Head rests Rear panel of front seat backs Blende Einsatz Mitte (Tuerspiegel) Text Door panel inserts (with handle) Quilting yarn champagne (2 237 192), code 0671 Z. Sewing thread champagne (nb. 2 237 191), no. 0671 Z Leather piping in Nappa navy blue (8 174 059) (arrangement as standard piping) Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie P4/P5 Plastic parts of seats in navy blue Restliche Innenausstattung wie bei Volleder Montana marineblau, Text Schl.Nr. N8DL 0940 Sonderwunschausstattung Roof lining in pearlbeige as code N6OY Steering wheel rim in leather Nappa navy blue (8 174 059), quilting yarn navy blue ( 8 174 136), no. 3666 J. Edelholzverblendung in "Pappel natur", Farb-Nr. 0200 Stephan |
|
| Håller med Stephan - vilken otroligt snygg inredning i 750:in !! Och fälgar är lätt att byta. | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Den här kanske? Länk "You can call me Bon" |
|
Såg ju riktigt fin ut, men 59.000:- för en -96a som gått 22.000 mil, nja det skulle inte jag betala iaf. |
|
|
Den ser välvårdad ut, definitivt omlackad (i positiv bemärkelse) - det finns ingen bil som rullat 22 000 och är så utan stenskott i lacken. Men, den är lite trist utrustningsmässigt tycker jag: det vanliga "standardlädret", dessutom standardstolar och ljusgrått (vilket jag personligen tycker är en tråkig färg) Ingen Navi heller, och jag ser ingen rollo. Original (tråkiga) fälgar. Inget fel med originalfälgar, men det blir avdrag på priset eftersom de är så billiga. 59 000 är för mycket. Jag håller på 750:in, den med fina inredningen. Den är överlägset roligast, och dessa bilar brukar man ju inte köpa för att få något "praktiskt". Kan du få ner den till 60-70 så.... :) |
|
|
Hej igen! Som sagt, tack för alla goda råd. Jag gjorde som "Stephan735i" sa och kollade 750iA ovan. Den var jättefin och ägaren både seriös och trevlig. Alla papper och service i perfekt ordning. Köpte den efter lite prutning och jag är nu en mycket stolt 750 ägare. Aldrig kört 12a innan. Fantastisk känsla. Nu lär det bli fler innlägg i framtiden... Mvh Morten |
|
| Härligt, grattis till en Highline-E38. Det är vi inte många om att ha i Sverige :) Ingen rost alls? Köpte du med 20-tummarna? | |
|
Bilder på pärlan? Missade annonsen |
|
| Grattis!!! | |
|
Grattis till en "dussinbil" ;) /Stefan |
|
|
Grattis! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.