|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har tänkt att jag ska byta strålkastarglasen på min e46. Det är en 320 i Touring -03. Alltså efter facelift. Lyktorna som sitter på är av fabrikatet "zkw". Har mailat med schmeidman då de har flera olika lyktglas till e46. Självklart är ju det glaset som ska va till "zkw" dubbelt så dyrt som de andra. När jag tittar på ebay så står det inget om att strålkastarglasen som säljs där enbart passar vissa fabrikat på strålkastarna utan de ska passa alla strålkastare. Någon som kan hjälpa mig att reda ut detta? Känns ju bättre att lägga ut 800spänn på ett par strålkastarglas från ebay än drygt 2000 spänn för samma sak.. Tack på förhand Simon | |
|
Jag beställde dom billigaste jag hittade på Schmiedmann. Har en touring -02 efter facelift. Dom sitter kanon och ser ut av att vara av riktigt bra kvalitet än så länge. |
|
| Johan_s85: Vet du vilket fabrikat du har på dina strålkastare? Står på strålkastarglaset.. | |
|
Kanske inte helt relevant men jag beställde Bosch-lyktglas från Schmiedmann till min äldre coupé, men det stod inte på själva glasen men överallt på kartongerna. Original-glasen står det däremot Bosch på (inte BMW). Lustigt det där ;) |
|
|
Ingen aning, stod ingenting alls på mina gamla. Men dom var iofs ordentligt slitna. Eller så var dom bytta en gång innan. Men jag tror inte att passformen är någon skillnad utan det är nog mest kvalitén. |
|
|
Ingen som vet mer om detta? Jag hoppas ju att passformen ska vara den samma för de olika fabrikaten men svaret från schmeidman gör mig lite orolig.. |
|
| Simp85 Fick du nån klarhet i detta? Har också fabrikatet ZKW.. tittar man på bilder på glasen så ser dom ju likadana ut, men man vågar ju inte chansa.. dock riktigt snordyrt med zkw glas.. | |
|
Har nu googlat runt i en bra stund och kom in på ett annat e46 forum, amerikanskt TROR jag. Hitta denna tråd: Länk Med andra ord så är det bara reflektorn som är annorlunda lyckorna emellan. Alltså kan man ha AL (bosch) glas på ZKW lampor och tvärt om. Fan så gött! typ 430kr/st istället för 1000kr/st på schmiedmann. Det svider ju inte! |
|
| Jag har ZKW på min faceliftade sedan och jag har bytt glas till Schmiedmanns billiga glas. Dessa passar perfekt (trots att Schmiedmann sa att de inte skulle funka!) och är gjorda av Depo. | |
|
Bytte på min Gamla -02 och det blev SJUKT mycket bättre ljus och en snyggare bil. Funderar nu på om man skall göra något liknande på e91:an //Anders |
|
|
Även jag böt glas på min förra e46 med otroligt bra resultat. Har för mig att e9x har en annan sorts konstruktion där glasen inte går att byta ut lika lätt, om det ens går? Men jag kan ha fel. |
|
|
Lyfter ämnet igen, Bilar med Xenon E46 -03 är det lika lätt att byta som på halogen strålkastarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.