|
|
|
|---|---|
|
Hej! var och fråga här för ett par veckor sedan och frågade var det kan läcka in på min e36 ( förarsidan) är riktigt blöt. Idag tog jag bort stolen och vek upp mattan och fann detta: Länk Hur har detta kommit? kan det vara ac:n som osakar detta? Vilket är det enklaste sättet att se? Bilen drar inte glykol. Helan mattan är helt sur. | |
|
För det första så sitter inte karosseripluggen på bilden som den ska, kan vara så att bilen tar in vatten när du kör över vattenpölar eller när du kör på blöt väg. Om det inte är det som gör det så testa att sitta i bilen samtidigt som någon spolar vatten på utsidan. Då ser du om det läcker via t.ex. dörrlisten eller framrutan. Mvh Peter _______________ Död åt Hyundai! |
|
| Vet att pluggen inte sitter. Det var det första som jag märkte.. Får testa imorgon med vatten slangen. Får hoppas på det. | |
|
Hej! Har nu hittat läckaget. Under torkar bladet är det en stor plast "Skydd" som går mot rutan, hälde vatten där på och det började rinna i cupen. Jag tog bort hela "skyddet" och trodde man kunde se något men det är väldigt trångt. Misstänker att det är nån dränerings hål som är täppt? Är ac:n där inne? TEX: Var finner man den hålet/Slangen?? som ska dränera från ac:n Tips trix?? |
|
|
Hur har det gått? Såg igår att jag hade massa vatten i bak- och framsätesgolvet på min e46 sedan -01 igår. Har sedan dess hittat ett läckage i vindrutetorkarens gummipackning, skumplastfoliet i höger bakdörr och en dålig gummiplugg i golvet. Men tänkt kika på allt innan jag skickar in all inredning i bilen igen. Om det läcker in vatten i kupéfläktshuset innanför microfiltret, vart tar det vägen då? Avrinningen från AC:n, vart sitter den? Tackar ödmjukast för alla snabba svar här i julledigheten! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.