AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.999

Xenon-kit, slim eller vanliga?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hur fungerar de nyare slim xenon satserna jämfört med det äldre kantiga i metall?

Exempel slim Länk och ännu mindre Länk vs Länk

Skall vara till helljuset på en bil utan Canbus / lampövervakning.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Har använt båda de SLIM varianter du länkar till med bra resultat på både Audi och BMW med bra resultat. Försök hitta några som ger garanti dock då kvaliteten varierar väldigt och därmed resultaten (alla görs i Asien vad jag vet). Själv har jag köpt flera paket från VVME som funkat bra men andra har haft mindre bra resultat med samma paket har jag sett på olika forum. Det handlar alltså inte om hur "caset" ser ut så mycket som komponenterna inuti och just ditt exemplar.

För bästa resultat rekommenderar jag också en reläsats med egen matning då detta tar bort de flesta problem du kan stöta på och säkerställer bra matning.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ok, viktigast till heljuset är ju att dom tänder upp snabbt, är de slimmade bättre/sämre på det?
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Ok, viktigast till heljuset är ju att dom tänder upp snabbt, är de slimmade bättre/sämre på det?
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du ska ha Ballaster av typen speedstart/rapidstart till extraljus och helljus!
Exempel: Länk
Eller: Länk

En gasurladdningslampa behöver alltid en viss uppstartstid, inget som en drivenhet, oavsett typ eller vad tillverkaren lovar, kan trolla bort.
När ljusbågen etablerats i lampan skall ett högt tryck byggas upp som stabilisera ljusfärg och -styrka, man kan inte forcera detta monent som tar ett antal sekunder hur gärna man vill.
Visst kan det skilja mellan olika exemplar, och min erfarenhet är att original Philips och Osram funkar bäst i alla lägen.
Angående drivenheter så har många fått erfara hur man stör ut funktioner i bilen, allt från skenande instrument, varvräknare t.ex, till blinkande strålkastare, brusande radiomottagning osv. Detta beror på att tillverkarna, läs kineserna, sparar in några RMD på att utelämna eller använda miniaityriserade filterkomponenter och EMC-skydd.
Samma tips: Använd fullstora drivenheter, och gärna från Hella eller annan originaltillverkare från EU.
Tråkiga tips, javisst, dyrare än import från Asien, jajjamän! Men de fungerar bäst, har riktiga godkännanden med avseende på EMC osv och man blir nöjd i det långa loppet

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.