|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vänster xenonlampa på min E46:a pajade igår. Vad som är konstigt är att jag lämnade in bilen för byte av samma lampa på BMW-verkstad för ca 7 månader sedan. I instruktionsboken står det att "xenonlampor har i regel mycket hög livslängd varför de oftast inte behöver bytas." Tycker att det är väldigt konstigt att samma lampa pajar igen efter bara 7 månader. Är det någon som vet om något annat än lampan kan vara felet som gör att den pajar? Jag gissar väl också att det verkstan inte lämnar några längre garantier på xenonlampor men det känns ändå surt att byta igen.. | |
|
En auktoriserad BMW verkstad lämnar vanligtvis 2 års garanti på delar och arbete. Vad som gäller för xenonlampor vet jag inte men det enklaste är att du pratar med den verkstad där du lämnade in bilen och hör med dem. Är inte helt omöjligt att de monterat något som är inköpt billigt från Ebay eller annat ställe med billiga xenonlampor. |
|
|
Ett förtydligande beträffande sista stycket i mitt förra inlägg. Det ska stå: Är inte helt omöjligt att de monterat något som är inköpt billigt från Ebay eller annat ställe med billiga xenonlampor, men jag har svårt att tänka mig detta om de är en auktoriserad BMW verkstad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.