AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
925

17 Tummare på E46 Touring utan sportchassie

Mr
9
MrKingWood
BMW 318I Touring -02
Hallå,

Håller på att leta runt i fälgdjugeln, då det ska bli nya sommarpuckar till nästa säsong.

Har idag 16 tums fälgar på bilen och har kikat lite på 17 tummare istället, bilen saknar sportchassie så är jag lite skeptisk att bilen kommer se ''hög'' ut.

Är det nån som åker på 17 tummare och inte har sportchassie som kan ge lite feedback eller eventuellt nån bild.

Att sänka bilen är inget alternativ då jag värdesätter komforten för högt, då åker jag hellre kvar på 16 tummare.

Mvh

Christian
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
Jag kör 17" på båda mina e46:or utan sportchassie, ena är en 330i och andra är en 320d om det är nån skillnad? jag tycker att höjden är laka på båda. men jag hade dock velat sänka dom ca 2cm till fram då jag tycker att dom är lite för höga fram om man jämför bakhjulets avstånd till skärmkanten, det största problemet jag har haft med alla mina e36/e46:or (och jag har haft 8st) är inte att dom är för stötiga utan att dom blir jävligt spårkännsliga när man har 17" och större. kolla i länken hur min ser ut

Länk
Mr
9
MrKingWood
BMW 318I Touring -02
Såg juh inte alls tokigt ut det där, har du kört någon e46 utan sportchassie med sänkfjädrar??
Tänkte om det sabbar mycket komfort, det lär väll bli ytterrligare spårkänsligt iallfall...
TB
22
TB303
320i Sedan -00
Har 17" utan sportchassiet. Tycker som Jonas att den behöver komma ner 20mm fram. Har mätt skillnaden fram/bak. Ska köpa enbart fjädrar som sänker 30mm fram. Är det närmaste man kommer när man kikar hos Schmeidmann iallafall. Borde inte se epa ut? ;)
TB
22
TB303
320i Sedan -00
Lite tillägg: Har 225:or och den är ganska spårkänslig med dem imo.

Körde tidigare toksänkt A4 med 18". Bes. gubbarna var lagom imponerade när de fick ta brytjärn för att få under lyftrampen :=)...Föredrar komfort nuförtiden och vill ha lite lagom höjd på kärran.
Mr
9
MrKingWood
BMW 318I Touring -02
Precis samma här, har valt bmw för jag vill åka bekvämt och då bär det mot lite å sänka den för att man är fåfäng. :)
En grej jag tänker på när du sänker 30 mm fram, kommer inte bilen kännas "sladdrig" i bakvagnen då den bör bli betydligt styvare fram??
TB
22
TB303
320i Sedan -00
Tja, där har du en poäng..Det är möjligt att det fenomenet uppstår? Kanske någon annan vet? Då det är en bruksis vette sjutton om man känner av det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.