AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
932

Kylarslangen sprack och nu är tomgången helt knas! Hjälp !

jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Tjenare, min kylarslang sprack för några dagar sedan när den stog på tomgång, så idag har jag varit och köpt ny slang på bmw.
När vi monterade den gick de som de skulle och fyllde på med vatten osv.. Men när jag skulle starta bilen började tomgången gå vilt! den går ifrån 700 upp till 2500 hela tiden i kanske 30 sec, sedan lägger sig tomgången sig på 3500. Vi har öppnat lufthålet och pumpat ut så mkt luft som vi kunde men där tog det stopp för den lila skruven gick av.
Vi har pumpat ut så mycket vatten som de bara går i systemet men kan inte begripa mig på vad felet är.
Motortempen lägger sig på normalt.

Så nu undrar jag om någon har en aning om vad det skulle kunna vara för fel?

/// jocke
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Låter som att du fått vatten på LMM! Den ligger ju där i närheten och är sjukt känsliga! Om du inte kört motorn med för hög temp så tcyker jag de låter som att ni spillt lite glykol på lmm! Ta lös o prova rengör inne på den där toksmala tråden med el spray! Spruta rikligt och låt torka men vidrör ej tråden med nåt förutom sprayen! Om du inte visste de så är iaf m50 motorerna bland dom svåraste bmw motorerna att lufta kylsystemet på så gör de ordentligt om du vill slippa topprenovering!
jb
63
jbrg90
325 e36 -93
Okej tack för tipset mackan, ska kolla på detta i eftermidag :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.