AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.179

Laga kylaren eller bara att köpa ny? 540 e39

Tjena!

Oturen vart framme och ett rådjur förstörde fläkt, kyl, strålkastare, grill, front, huv, vä framskärm, plast under bilen samt att jag fick larm om oljetryck precis efter kollisionen... Detta kan ju bli dyrt, så tänkte fråga om man kan få kylet reparerat (fått en skada på någon cm), då mitt gamla kyl gick sönder för någon månad sedan, så det är ju nästan helt nytt?....

Finns det något företag i gbg orådet som kan rikta lite plåt och lägga på lite lack till ett rimligt pris, eller är det lika bra att göra det själv alternativt köpa nytt / donatorbil tycker ni?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Bekalagar den inträffade olyckan! Till saken... Det bästa du kan göra för att hålla kostnaderna nere är att hitta delar i rätt färg. Förstår ditt resonemang gällande kylet, men skulle tro att det är lika bra att byta det.

Lycka till!

Mvh Håkan
Leta delar i Tyskland! Jag köpte ny kyl till min 540 för 1000spänn:)
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Hej
Men täcker inte din försäkring olyckan? Jag tror vilt olycka täcks även med trafikförsäkring.
marwin vet du något bra ställe då? vill ju inte köpa världens skit heller, men vill ju ha så mkt som möjligt för pengarna

nej tror det är på hel lr tilläggsförsäkring det täcker för så får nog pröjsa själv dessvärre...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Oj det var skillnad mot Sveriges priser! Vet inte vad man ska välja av dom bara? :)

Går även i tankar om att köpa Länk och angel eyes. men det kanske går att hitta mycket billigare även det? har dock inte sett något färdigt kit så som Schmiedmann har?
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

intercare-trading.com har bra priser på M-plast och andra karossdelar
Ursäkta att jag svarat lite dåligt, haft mycket att göra..

Håkan: Tackar! Verkar finnas lite dåligt med fjordgråa delar dock, men håller ögonen öppna.

För övrigt har jag nog hittat en donatorbil (i fel färg), så tänkte ta delar ifrån den och se allt fungerar och man inte fått några konstiga fel som inte syns så lätt...

Tex så varnade den ju om inget oljetryck, de kändes ju inte så bra, hoppas att det bara är någon givare som spökar eller liknande, men å andra sidan sitter ju oljefiltret bakom vä lykta som fick sig en smäll...

Både Hassos och Alpinabiturbos länkar verkar ha bra priser! Någon som kan bekräfta att de är säkra att handla ifrån? Vilket kyl ska man ha då, finns ju en uppsjö :D
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Undrar om inte denna eventuellt kan vara fjordgrå... Länk

Annars kanske han har andra bilar.

Mvh Håkan
Ser faktiskt ut så! Har bara kollat på angränsande län så har inte sett den, men ska helt klart snacka med han, känner igen namnet så förhoppningsvis seriös kille :)
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hoppas det går bra, lycka till! :-)
Tack :) hmm man ser inte vänster fram på den, det känns ju inte så lovande dock.. ^^
Maqwin kan du länka till kylet du köpte? Inga problem med passform / kvalitet eller liknande?

"staget" som håller krockbalken; ska man kunna flytta den in och ut för hand?... Är det något att bry sig om?
Den gråa bilen som nämndes i tråden fanns det inga delar att plocka av tyvärr.
Är det samma kyl till alla e38/e39???

Länk
står att det passar från 520 - 540
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det skiljer väl på automat o manuell växellåda.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.