AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.704

Torkare går som dom vill bmw e36

Som rubriken lyder så lever mina vindrutetorkare sitt eget liv. Fick tag på boxen som styr torkarna , dock från en nyare än 92 så såg inte likadant ut under handskfacket på min 91a.
Så nu undrar jag om det är nån som vet vilken modul det är som styr torkarna på en bmw e36 91a?
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
e man lat och vill stänga av dom så kopplar du bara en strömbrytare på torkarmotorn, gjorde jag med en kompis 316i- 92
okej , nae det vettifan. Känns lite för bonnigt
gO
1.407
gOry
335i Touring
Kan de inte vara reglaget som är trasigt? Jag har ett i reserv i sånt fall..
vet inte riktigt men tror mera på modulen som styr skiten. Vet ju bara inte vart den sitter..
Japp har en ny sån med , men tänkte ta det som sista alternativ.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Varför som sista utväg? Den är ju busenkel att byta. Men för att testa så behöver man bara koppla ur den gamla och i den nya lite temporärt!
Vilken generation av WI WA modul söker du?
jo bara att den är lödad dit så tänkte va lite lat o ta det som sist.. hehe .
Vet inte riktigt vilken det är som styr torkarna. Från 93 tror jag det är så sitter det en blå dosa under handskfacket som styr dom men icke på min 91a.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Då måste den sakna kabelstam. Ska vara en kontakt! Länk
Har du köpt den av en skrot så skulle jag skicka tillbaka skiten, och kräva tur och retur frakt tillbaka!
Du hittar ingen modul det står WA WI på? Länk
okej , japp tackar för det.. ska kolla lite nu i helgen
har bytt spaken nu utan resultat och den boxen hittar jag inte. Det var en sådan box jag tog på skroten, men hittar ingen sådan i min bil.
ma
4
manzzen
E36 320 -93
Hejsan då hänger jag med i den här disktionen. Jag har exakt samma problem. trokarna lever sitt eget liv (satte iof en brytare på säkringen in i kupeen. men de gör att ja kan bara köra den på max eller inget)..
Tänkte försöka fixa felet. så jag hörde om den där dosan. och leta efter den bakom handskfacket men min är en 92a så hitta inget..

Någon som har lyckats hitta och lösa problemet ?
Japp precis som mig då , sitter inte heller nån dosa och har inye hittat felet ännu ..
ma
4
manzzen
E36 320 -93
Nä ja hörde att från 93 och framåt har man den dosan. På importarna skulle de va nått högre relä under fotplattan på förarsidan. Men lyckades hitta de och de gjorde ingen skilnad. Gick å plocka ur reläet och samtidigt köra torkarna på max (vilket e de ända ja kan nu)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.