|
|
|
|---|---|
|
Skrev ett inlägg tidigare, men inte fått svar, så försöker igen =) Kan inte bli klok på vad det kan vara, men det kommer ett ljud från området runt växelspaken på min 325 cab automat från 94. Ljudet påminner om någon som trummar med fingrarna på en plastburk, eller nån elmotor som kuggar över. Ljudet är inte metalliskt utan lite "mjukare" knattrande. Det kommer runt 40 km/h men då det hände tidigare för några månader sedan runt 70 km/h och frekvensen på knattret ökar med hastigheten, inte växel eller motorvarvtal. Jag trodde först det kan vara wire till hastighetsmätaren, men har efter lite sökande här på forumet fått uppfattningen om att det är elektronisk hastighetsmätare även på denna gamla häck och att sensorn dessutom sitter bak i bilen någonstans... Behöver hjälp snart för ljudet gör mig så förbannat irriterad och jag vill ju inte att det skall vara något allvarligt! | |
| Ingen som har en idé? | |
|
Hej Lyssnade tidigare på ljudklippet , och jag tycker det låter som om någonting fladdrar under bilen tex en bit hasplåt (i plast ) sitter löst och fladdrar och slår upp mot underredet. Men jag förmodar att du har hissat bilen och kollat om det är någonting som sitter löst? Annars är det svårt att höra på klippet. //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.