|
|
|
|---|---|
|
Nu menar jag inte generellt utan är de typfel som finns beskrivna i detta forum åtgärdade. Vi talar så klart om rostig baklucka, avbruten kabelstam till bakluckan, kompressorhaveri i nivåregleringen, knarrande lister, skramlande blinkersspak etc. Någon som har en kvalificerad åsikt om detta. OM dessa problem, som många härstammar ända från E39:an, inte är fixade så måste jag tyvärr säga adjöss o goodbye. Då är det dags att titta på E-klass eller A6! | |
| Förtidigt att säga. Ställ frågan igen om 3-4 år. | |
| Nja, vissa saker är ju synliga konstruktionsmissar typ kabelgenomföringen till bakluckan. | |
|
Inga barnsjukdomar på Mercedes alt. Audi? Det gröna gräset på andra sidan ... Exempel, A6 rost: Länk Bakluckan kanske klarar sig, vad vet jag :-) |
|
|
Barnsjukdom: miss i konstruktionen som upptäcks och åtgärdas på garanti eller goodwill. Typfel är för mig en annan sak. När vissa av felen härstammar från mitten på nittiotalet och fortfarande spökar så... Visst kan vissa exemplar alltid drabbas (måndagsex) men när det gäller vissa grejer på E61 så verkar det ha varit måndag hela veckan lång ända sedan 90-talet. Har inte hittat skriverier i liknande omfattning runt varken (nyare) MB eller Audi. Till skillnad från BMW verkar ju Audi i alla fall lära sig. På nya modellen är just dessa problemlister borta. Mercedes kända rostproblem verkar ju också vara åtgärdat. Ledsen att behöva skriva detta. Jag har kört BMW i en herrans massa år och älskar bilarna men börjar nu få nog. |
|
| Byt gärna, men gräset är i precis lika stort behov av klippning o gödsling på andra sidan! | |
|
Jag misstänker att vi f.n. ser en allmän nedåtgående trend vad gäller reell kvalitet. Bortom den ytliga s.k. kvalitetskänslan går det utför. mvh/ Anders |
|
|
Kvalitetskänslan går ju också utför. :/ Det blir ju inte bättre för driftsäkerheten av att det inte längre är "enkla" sugmotorer, utan istället komplex högtrycksinsprutning med tillhörande pumpar och turbo mm. |
|
|
Barre - MB har fortfarande rostproblem, speciellt på A- och B-klassen (nu gamla), varsågod att djupdyka i tyska tidningar. E-klassens elektronikproblem är ju (ö)kända och väl omskrivna. Audis rostproblem nämns ju av AKN. Etc. Osäker på var du får din info ifrån. Är du trött på märket så skall du naturligtvis byta. E61:ans baklucka är inte höjdarkonstruktion, det kan vi nog vara eniga om, men att dissa hela märket av den anledningen låter som det är andra saker som ligger bakom. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Det är ju en fin tradition att kablarna ska gå av och den delbara bakrutan rosta på BMW. Uppfanns på E34. Förutom motorproblem verkar ju Audi och VW ha problem med lackskläpp och rost? Finns flera artiklar i Vi Bilägare t.ex. Känns som att problemen vandrar runt mellan olika märken över tiden bara. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.