|
|
|
|---|---|
|
Är nyfiken på denna bil.. Länk Är det inte misstänkt billigt, någon som vet om den firman är seriös ? Billy aka Fantômas | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Nästan helt nyimporterad, billigaste i tyskland under 10000 mil kostar 190000:-. Stämmer milen så är priset rätt. "You can call me Bon" |
|
Priset rätt?! Det är ju en "vanlig" 320d som är chippad. För dom pengarna får man en fullbombad 335dT M-sport. mvh Marin |
|
|
Aha så det är en helt vanlig "snikalpina" inget av värde då eller ? Jag kan inget om just den modellen.. Billy aka Fantômas |
|
|
Köp den här och spara 70 lax Länk |
|
|
Eller lägg till några spänn och köp den här Länk |
|
|
Allt handlar inte om prestanda ! Det är ev syrran som är sugen.. Få se tror ej det blir ngt men ändå Alpina är ju alltid en alpina enl mej mkt trevligare än en vanlig bmw. Billy aka Fantômas |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Priset rätt?! Det är ju en "vanlig" 320d som är chippad. För dom pengarna får man en fullbombad 335dT M-sport. mvh Marin Priset jämfört med motsvarande modell i tyskland. Jag la inga värderingar i övrigt. Skiljer nog något mer än ett chip på en Alpinaspecad bil. "You can call me Bon" |
| Varken Alpina märke på huv eller baklucka, ska det vara så? | |
|
ja! Billy aka Fantômas |
|
|
Tänk på att Alpina vanligen är långt mycket dyrare att försäkra pga det är en egen bilmodell och inte en BMW i försäkringsbolagens ögon. Sen kan jag också tycka att man kan få bra mycket roligare BMW för de pengarna. ------- //Lövet |
|
|
Å andra sidan brukar det väl ofta gå att försäkra sin Alpina billigt via Alpina CS då de har någon form av gruppförsäkring hos något bolag? /Masten |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Gäller bara hobbybilar/entusiastbilar. "You can call me Bon" |
|
Det kan väl alla alpinor va eller har den ngn årsgräns ? Min var inga probs att få en sån försäkring på. Billy aka Fantômas |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Givetvis, menade om bilen används dagligen för pendling osv. "You can call me Bon" |
|
andreas_lofgren, min B8 kostade 6000:- och helförsäkra, M3 E36 var dyrare att försäkra för mig. Alpina B8 Länk |
|
|
Lite större skillnader är det än bara en "chippad" 320d. Länk Iof så brukar Alpina byta lite i motorn också tex kolvar men på D3 har man inte gjort så . Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.