AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.887

745 i -02 21000mil vad ska man vara uppmärksam på

Visa användare
30
bmw540286
BMW 745 i -02
Hej ska i dagarna hämta en 745i -02 med 21000 mil, vad ska man lyssna efter...som ny ägare till bilen, har haft en 540 innan som funkade bra men behövde större bil, hur orolig ska man va för kylvattenröret och hur kollar man det på ett bra sätt? Alla tips mottages med öppna armar....fler barnsjukdomar????

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Kylvattenröret behöver du inte vara orolig för. EXTREMT ovanligt fel, vad jag vet så har ingen på hela forumet haft det problemet. Va någon som visste någon som hade haft det problemet, Typ farbrors kompis förr-förra granne eller nått sånt. Dvs, kan ju lika gärna vara bullshit.

Hm, barnsjukdomar behöver du inte oroa dig för efter 10 år. Fördelen med begagnad bil :)
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Jag har fått problemet med Kylvattenröret för en månad sendan , tror att den är en tickande bomb, det börjar med att läcka lite från början där man inte märker det, sedan så läcker det mera så att man får en varning var 4:e månad om att vatten nivå har skunket, sen blir det mycket läckage...
George
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Kylvattenröret är förstås inte så kul att få problem med men det finns lösningar som gör reparationen billigare Länk . Jag skulle oroa mig mer för mellanarmarna.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.