AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.102

Felkoder P1159, P1161 och P1343

Li
34
LiddeLidman
320d GT Xdrive -14 Glaciersilber.
Vad kan det vara för fel? Bilen i fråga är en 318i Touring -02. Har bytt alla stift och tändspolar för den missade på 1'an och 2'ans cylinder förut. Detta blev då bra, men motorlampan tändes ca en vecka efter bytet, med dessa felkoder lagrade: P1159, P1161 och P1343. P1343 är "pending fault" och de andra två är "current fault". Bilen har ojämn tomgång som vandrar mellan 700-1800 rpm typ. Har testat med startgas runt gummibälgen vid insuget utan att tomgången påverkas. Testade också att dra ut kontaktstycket till LMM och då blev bilen knäpp och lagrade några felkoder till, som jag raderade. Dock kommer de andra 3 felkoderna tillbaka efter ett tag när man har raderat dem. Ibland går det några dagar innan motorlampan tänds, men tomgången är ojämn och orolig hela tiden.

Nån som har nåt vettigt tips om vad felet kan vara?

Mvh Lidde
Li
34
LiddeLidman
Jag bumpar denna tråd eftersom felet kvarstår. Jag ska lägga upp en film så ni kan höra hur bilen låter också. Det är som ett rasslande ljud, låter som att det kommer från framsidan av ventilkåpan.
Li
34
LiddeLidman
Här är filmen. Låter som en diesel, ett jävla rasslande. Någon som har nåt tips på vad som är galet?

Länk

Tobbe75
Hej gammal tråd men har liknande problem förutom rasslet och undrar om det löste sig ?

Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.