|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska köpa de närmaste dagarna en 320d Kan inte välja mellan -08 med M-paket eller faceliften som kom -09 Båda bilarna kostar exakt lika mycke och har gått nästan lika mycket...vilken tror ni behåller värdet mest? 2008års modellen tycker jag ser bara bra ut med M-paketet men 09 är fin som standar oxå...ge gärna era synpunkter Mvh | |
råbban |
Hamnade i precis samma i lands dilemma när jag köpte min 320d förra våren. Som tur var så stod bägge bilarna på samma firma så jag kunde gå mellan dem och känna efter vilken som gav mest "vill ha känsla". I mitt fall så stod det mellan en svart facelift och en vit m-sport prefacelift och det slutade med den vita :-) Vilket som hade varit bäst ekonomiskt vet jag ej . Denna gången följde jag mitt hjärta och vilken jag verkligen ville ha. Vad är det för färger på objekten? Utrustningsnivå och skick är väl det som får spela in också. |
|
M-paket är ganska överflödigt på E9X, tycker jag. På E46 gjorde det stor skillnad... Kolla att du får en med delskinn, advantage-paket (comfort/dynamic) och gärna krok. Du kan alltid kolla på min gamla köpråds-tråd; Länk |
|
| Jag hade valt -09 utan m-sportpaket, men i övrigt samma utrusning, mil och pris. | |
|
Länk Länk |
|
|
Måste svara idag och har inte bestämt mig än,men jag tror det lutar åt den röda med M-paketet,den är i stort sett fullutrustad och gillar att den sticker ut lite...men som sagt är inte helt hundra än,för att 09 kaross ärr väldigt fin utan nåt extra på den.. |
|
|
"Jag hade valt -09 utan m-sportpaket, men i övrigt samma utrusning, mil och pris." +1 Dessutom, röd BMW? Njae.. |
|
|
Jag hade i detta fall tagit M-sportbilen helt klart. Den har dessutom rullat drygt 2000mil mindre. Den kommer TROLIGEN också vara mer speciell om några år eftersom det går 13 på dussinet av vanliga faceliftade 320d. På 08:an har du dessutom exakt samma uppgraderingar som du har på faceliften, förutom det exteriöra. Med ett par Blacklinebakljus på din M-sport blir även en pre-facelift riktigt snygg bakifrån också! |
|
|
bmwelias: "Måste svara idag och har inte bestämt mig än,men jag tror det lutar åt den röda med M-paketet,den är i stort sett fullutrustad och gillar att den sticker ut lite...men som sagt är inte helt hundra än,för att 09 kaross ärr väldigt fin utan nåt extra på den.." Den är ju varken fullutrustad eller i stort sett fullutrustad. |
|
|
Chris87: Helt rätt,tänkte mer att den har alla paketen man kan få till den.. |
|
|
bmwelias: "Helt rätt,tänkte mer att den har alla paketen man kan få till den.." Fast det är ju inte heller sant :-) Jag hade valt 09:an. M-sportpaket i all ära men de ansiktslyfta modellerna är snyggare och sannolikt mer populära om ett par år. |
|
| Synd att förstöra E91:ans tidlösa linjer med ett vulgärt M-sportpaket | |
Karl-Hilding |
Eller förstöra med Blacklinebakljus. Huvaligen! |
|
Jag hade valt 08an även om det "bästa" valet hade varit en LCI med M-Paket men av dem här två är det tveklöst snyggare/bättre med 08an, roligare färg, korta körsträcka och så står den ut mer än mainstream vanlig 320d. Blackline lyfter utseendet Länk Länk till att E90/E91 ser normal ut i stället för de halvröda bakljusen. Stephan |
|
| E90 LCI 2009+ pga nya huven så är bilen aggressiv utan M-Paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.