|
|
|
|---|---|
| Hej! Äger en 330xi e46 i ungefär ett år. Förra vintern hade den inte startats en morgon pga att batteriet var urladdat. Köpte en ctek laddare, provade och ladda upp men fick tips att byta batteriet. Då skaffade jag och ett nytt Varta 90a batteri, har inte haft några problem sedan dess, kanske viktigt att poängtera att jag underhållsladdade det en gång varannan vecka under vintern. Men igår morse när var runt 0 grader ute så hände det igen- slut på strömmen! Spänningen var 10v. Vad kan det vara för något som krånglar? Jag laddade upp den tills den gick att starta sen körde runt 5 km och efter det gick det att starta utan problem, så generatorn verkar ju ladda. Kanske viktigt att poängtera att fläktmotståndet är nytt och säkringen till oljenivågivaren (30?) är hel. | |
|
Kan ju vara fel på batteriet. Sådana fall bör du ha garanti på det. Brukar vara 2-4 år på batteri. Men det verkar som bilen tar någon sorts tjuvström medans den står, men låter lite så där eftersom 90a ska räcka och så fall är det något som tar ordentligt med tjuv ström för dig. Hade jag varit som dig hade jag åkt och kollat så din bil verkligen laddar och samtidigt kollar de hur batteriet mår. Kan ju även vara att generatorn laddar, men inte tillräckligt. Kanske tillräckligt för att inte visa i displayen att den inte laddar. |
|
|
Hej Har varit med om samma sak på tidigare bil, och då var det kabelbrott i bagageluckan. Det var alltså tjuvström, lämnade in hos Bosch inga problem efter det. Lycka till |
|
| Genaratorn laddar 13.8-14V. Har mätt upp om det var tjuvstöm den drog, och då efter runt 5 min. sjönk förbrukningen till 0,02A. Antingen är det något som sätts på och drar ström på nätterna eller är det batteriet som det är fel på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.