|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en e36 325 Coupe -94 Jag behöver byta fjäderben vänster fram och undrar om vilka fjäderben som passar? Min kompis har ett nytt men det är 19 mm toppmutter och på min är det 22mm. Vad är det som skiljer då på själva fjäderbenet? | |
|
Själva fjäderbenen är samma. Som du beskriver det också så är det olika efter till verkare. Själva muttern passar till båda som du nämner. Det är bara själva storleken på Hylsa/nyckel som skiljer. |
|
|
Första meningen är alltså muttern jag menar. Har själv även haft något märke som hade 21 mm. |
|
|
Så jag skulle kunna ta min kompis fjäderben med 19 mutter, han visste att den var för e36 men inte om den passa alla modeller inom den generationen? |
|
| Ja det kan du göra. Titta även på realoem om du vill dubbel kolla | |
|
Jo jag kollade där innan men kom inte fram till något.. Men tack för hjälpen och snabbt svar Häls Simon |
|
|
Okej. Vrid ratten fullt. Ta din polares fjäderben och stäm av med de du har på, så allt finns med och ser rätt ut på själva benet. Fästet till Krängningshämmarstag, bromslang osv. Likaså att du får rätt på vilket som ska sitta på vänster och höger sida. Själva fjäderbenen är samma över alla årsmodellerna om det han har är till E36. Så det behöver du inte vara orolig över. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.