AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.561

Bild på ett partikelfilter till 320d -07 163 Hk

Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Någon som har en bild på ett partikelfilter till en 320d -07 eller kanske är samma till alla 163 hästars. Skulle behöva se hur den ser ut. Har beställt nytt till min från tyskland men fått fel filter nu två gånger nu. Börjar bli lite trött :/

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du kollat här:
Länk

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Partikelfilter visas inte som löst filter i BMW reservdelskataloger, då de endast säljs i inkapslat utbytespaket.
Länk
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
PRECIS så där ser mitt partikelfilter ut. Först fick jag en katalysator till en bensinare. Sen fick jag ett partikelfilter till en 320d -08 och den ser inte alls ut så där. Den liknar mera en ljuddämpare till ett avgassystem. Min ser ut som den på bilden (länken). Är det till en från -05 till -07 i länken?

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tror det är samma på alla E91 320d 163hk icke facelift. Men ring BMW och kolla vad du ska ha för artikelnummer på just din bil. Vet inte vad S200A och S169A betyder, men det verkar hänga ihop med vilken miljöklassning bilen har? Men som sagt, be BMW om artikelnummer och knappa in det i real-oem sedan, så hittar du exakt. Du kan ju också ge originalnummer till din leverantör i Tyskland så kan de säkert ordna fram rätt grunka.
Var har du beställt?
Visa användare
86
Bmw-nightrider
320d Touring -07
Ringde Bmw och fick artikelnummer (tack). Ringde sedan till Bildelsimporten i Uppsala, där jag beställde grejerna. Dom sa att det är rätt grej som jag har fått. Jag sa att det kan det inte vara, den passar ju inte. Jag tog kort på den och skickade den till Bildels importen i Uppsala. Kan inte säga annat än att personalen där är RIKTIGT GRYMMA på att hjälpa till. Och dom har mycket bra service med att hjälpa sina kunder. Efter många telefonsamtal, kort, skickande hit och dit med prylar. Så visar det sig att deras leverantör i Tyskland också har en leverantör, och där har man packat fel sak i rätt förpackning hmmm.... :/ Nu måste jag vänta tills i mitten av Oktober för att få mitt rätta partikelfilter. Dom tar 8000Kr för den medan Bmw tar nästan 13000Kr för samma sak. Hade jag fått rätt sak från början så hade det ju garanterat vart värt det. Nu är det bara vänta och se. Men visst kan jag köra med bilen fast det står 1200Km minus i bilens dator!?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.