|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Någon næmnde ju 130, hade inte haft något emot 265 hæstar :) Länk Vad tror ni om denna? Kommer mest køra landsvæg till och från jobbet, vad kan den tænkas dra? |
|
Karl-Hilding |
Visserligen inte LCI som kom -07 men den 130 du länkade till är en grym bil. Provkör du den så är du fast!! |
|
Jag har en 130, dock LCI, vilken drar ca. 1dl mindre per mil än pre-LCI. Min tar ca. litern i snitt å då kör jag mest stad å däromkring. SKulle säga 1,2 ren stadskörning, men landsväg som du komemr köra så går den på 0,7 drygt. En sån som du länkar (pre-LCI) tar nog 0,8 på landsväg... det är inte farligt. Räkna på det kontra en 120d som tar kanske 0,55 landsväg. Det handlar om några hundringar i månaden mer i bränslekostander men riktigt många plus på "smile-when-driving"-kontot... Krast ekonomiskt så slipper man ju partikelfilter å sånt med en bensinmotor också... tror att dieselarna är dyrare och serva också... så: Kalrt du ska ha en 130! /Jonas |
|
| Som sagt och var provar du en är du fast. | |
|
Fy fan, tror det blir denna. Snackade med firman igår. Finns en annan kund på den men det ær något strul. Om jag ringer idag innan lunch och sæger jag vill ha den så reserverar han den och så åker jag upp imorgon och hæmtar den. Vad tror ni om priset? Inga vinterdæck till men jag borde væl kunna sæga att om ni fixar en uppsættning OK vinterdæck på OK alufælg så sæger vi XXX tusen och jag kommer upp och hæmtar den på lørdag. Vad hur många tusen ska jag gå ut med? Finns væl alltid prutmån, men vet inte hur mycket? Tips från alla er erfarna rævar hær mottages tacksamt :) Ær det något speciellt jag borde se upp med? |
|
|
Finsn inte mkt att hitta om företaget, deluxe bil, men det lilla jag hittade var bra: Länk Den har ju rullat lite mil, men runt 145 inkl vinterdäck, beroende på kvaliten på dom. Orginalfälgar 17 tum med schyssta märkesdäck = utgångspris 147,5 Andra halvbra alu med halvbra däck, knappa 145 Utan vinterdäck 140 /Jonas |
|
| Klassiker att säga att det finns spekulant på ett objekt för att stressa fram en affär. Ta det bara lugnt och ta god tid på dig. | |
| I tillägg förresten, det går inte riktigt jämföra, men jag kör med BSR PPC3 i min. Tror det ger runt 220hk och en bit över 400Nm. Absolut ingen raket, men piggare än standard 120 iaf. Bränsleekonomin är fortfarande densamma, dvs 0,65 med riktigt tung fot i stadskörning. | |
|
Grymt läcker bil! Om det blir köp, återkom gärna med intryck! Är själv riktigt sugen på en 130 som nästa bil, kul att höra hur körglad den är (antar jag). |
|
|
Ska upp och hæmta den imorgon :) Snackade med dem en bra stund och de verkar riktigt seriøsa och veta vad de håller på med. Bilen verkar vara i riktigt fint skick, alla service gjorda, bromsar nyligen bytta etc. Återkommer med intryck. Tusen tack før all hjælp! |
|
|
Grattis Lasseberghagen......vill också ha en 130i......eller en 335i med manuell låda... skr 145,000 är ju faktiskt billigt! Hittade en i Belgium för 140,000 med 1 ägare 8500mil fullservad......MUMS...vill ha! Kollar just nu priser i Sverige, Belgium och tyskland........:> Trött på diesel, dieselfilter etc, snålt och ekonomiskt, men kul.....nä. Vår 525dA E61 har varit bra, men det var första och sista dieseln. I dagens värld får man passa på och köpa M5or, 335i, 130 etc innan de blir förbjudna, bensinen tagit slut eller blivit alltför dyr, eller vi alla kör Toyota Hybrider :< en hemsk tanke, eller hur? Ta det lungt i halkan till vintern med 265 pålar och bakhjulsdrift :> mvh marineutter |
|
|
Tackar. Kan inte bærga mig tills jag får plocka ut den imorgon. Kommer ju vara lite roligare att ta mig till jobbet æn nuvarande tåg, metro etc... Plus att jag nu får møjligheten att skræmma upp flickvæn och barn på vægen hem från Kungsbacka :) |
|
Karl-Hilding |
Bli nu inte av med körkortet i yran! Der är 120 på E6 mellan Varberg - Skottorp/Båstad. Har själv blivet stoppad när jag höll 130-132 nåt. Lycka till med en underbar bil! |
Karl-Hilding |
Glömde skriva: Det blir nog inte så mycket sömn i natt...... Hustru/flickvän får väl klia dig på ryggen så du kan slappna av :-) Och skräm dem inte!! |
|
Hur har det gått, blev det affär? Rätt nyfiken på första intryck! |
|
|
Det blev affär. Ingen tvekan efter provkörning. Suveränt skick på bilen med tanke på ålder och mil, tror den är mycket väl värd sitt pris. Kan varmt rekommendera Deluxe Bil i Kungsbacka också. Mycket professionella, ärliga osv. Det är en jävla raket! Fick hålla mig till farthållare större delen hem just för att inte riskera körkortet. Motorn är ju suverän, otroligt bottendrag, redan vid 1500 händer det grejer :) Har en Lexus IS 200 nu, rak sexa 2 liter. Mycket bra bil och motor, men den vaknar ju först över 3500 nånstans. Den extra litern gör ju skillnad... Tack igen för all hjälp! |
|
|
Vad kul att bilen motsvarade förväntningarna! Kan bara tänka mig hur roligt man kan ha med 265 hk i en 1'a! Liten bil, stor motor och drivning bak är oslagbart, du kommer få en rolig vinter! Ett extra plus hade varit om BMW hade haft diffbroms som tillval, men tror nog att man saknar det mest när det blir riktigt halt. Hursomhelst, stort grattis! Hur ligger förresten förbrukningen? Antar att du inte hunnit kika så mycket, men av vad jag har läst ska den vara riktigt human. |
|
|
IS200 var visserligen välkänd för att ha en sävlig maskin även i förhållande till motorstorlek och effekt, men likväl en fin bil. En modern rak sexa i en liten 1-serie är förstås en helt annan sak, kan tänka mig att den sätter ett stort leende på dina läppar! //Bjersér |
|
| Inte hunnit kolla förbrukningen än men tror det blir runt 0.8 på landsväg. Blir lite roligare att gå upp och åka till jobbet imorgon :) | |
|
Grattis till köpet! /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.