|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Vet att det redan finns en massa såna hær trådar men har inte riktigt kunna hitta någon nyare som svarar på just det jag vill veta. Lænka gærna om ni vet något. Behøver en ny bil før att køra till och från jobbet, c:a 7 mil per dag totalt (ja det ær i Danmark:)). Har tænkt mig en 120d før inte alltfør mycket pengar och har kollat runt lite. Har en del saker jag gærna vill ha hjælp med att reda ut. Att jag skrivit en del med VERSALER ær bara før att det ska bli tydligare :) Kommer væl køra c:a 2000 mil per år. Kommer væl inte ha den før all framtid men sæg 3 år eller så. Vill ju inte att den ska ha alltfør många mil på mætaren nær jag ska sælja. Men inte heller vara før gammal. Vad tycker ni ær viktigast? ÅLDER ELLER MILTAL? Hur ær det med återstående FABRIKSGARANTI om man køper nyare årsmodell? Sen ær det ju det hær (i sødra Sverige iaf) med SVENSKSÅLD eller ej. Sjælv ser jag inget større problem om den skulle vara såld i tyskland om allt annat verkar OK. Førsækring blir lite dyrare (fick ett bud på c:a 600/mån før svensksåld och 800 annars). Finns det andra nackdelar? Førsækringskostnaden ær ju bara att rækna med i totalkostnad och inkøp ær ju billigare før tyskarna... Tænker mig MOTORN på 177 hk, vet ni vad skatten ær på den nya resp den gamla, på ett ungefær? Lite snålare och lite bættre. Hur ær det med utrustning? Sjælv behøver jag inte jættemycket men det ær ju en fråga om andrahandsværde osv också. Något speciellt som rekommenderas? Hær ær några som jag kollat upp: 1: Länk 2: Länk 3: Länk 4: Länk 5: Länk 6: Länk Mycket tacksam før all hjælp, ha det bra. | |
|
Ta nån bil som inte har SensaTec klädsel(halvskinn) kvalitén på skinnet på SensaTec är usel och inom 3år kan du förvänta dig att skinnet kommer spricka på sittdynen på förarsidan. |
|
|
Bil3 och 4 har inte M-sport trots att säljarna skriver det Min favorit är nr5 ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
Jag hade kollat på 4 & 5 oberoede om 4,an inte är M-sport. + för bil 4 är: Ett år nyare Gått 4000 mil mindre Har ändå sportstolar och navi. Xenon Dragkrok Vinterdäck 30.000 billigare! + för bil 5 är: Sportpaket |
Karl-Hilding |
Mao så skule jag valt bil 4. Alla gånger. |
|
Ja, 4an verkar bäst och den är manuell också... automat på en "småbil" känns så fel. /Jonas |
|
|
Tack før svar. Ja det ær lite førvirrande detta med sportpaket till høger och vænster. Ær det så att man antingen kan vælja att køpa hela sportpaketet (støtfångare etc) eller plocka vad man vill ha (stolar, ratt etc) eller hur funkar det? Hur ær det med stereon? Har inte jættehøga krav men det ska ju vara lite drag nær man cruisar :) Ingen som tycker nr 6 verkar intressant? Dyrare, vet att jag sa upp till 150000 men har ganska flexibel budget. Låga mil, svensksåld, bra utrustning? |
|
| Bil nummer fyra är intagen/i bruk i Sverige i april i år. Behöver naturligtvis inte betyda något, men det finns snabba pengar att göra på snåldieslar just nu. Ägar uppgifterna stämmer iaf överens med annonsens, alltid ett plus :) | |
|
Mharcus: "Ta nån bil som inte har SensaTec klädsel(halvskinn) kvalitén på skinnet på SensaTec är usel och inom 3år kan du förvänta dig att skinnet kommer spricka på sittdynen på förarsidan." Att klädseln skulle spricka utan vidare inom 3 år är inte så sannolikt. Vet sådana som haft sina 1-serie bilar med M-sportpaket och just den klädseln i flera år utan att klädseln spruckit. |
|
| Chris: min tex, 4 år gammal och inredning i nyskick. | |
| Lus: Ær inte riktigt med på vad du menar? | |
| Lasseberghagen: är ju väldigt populärt att ta hem bilar, mätarskruva dem och sälja vidare. Just dieselar med små motorer är dessutom väldigt populära/lättsålda nu, vilket gör att jag gissar att frekvensen av justerade bilar ökar. Dra alltså ut garantihistorik på de importerade bilarna du är intresserad av. | |
|
OK, førstår. Mailade sæljaren før ett tag sedan angående om den var svensksåld och fick føljande svar: "Tysksåld, imorterad av firma. All dok finns + full s-bok. Mätarställning kan garanteras och M test kan genomföras om så önskas." Vad tror ni om det? M-test finns inte længre? Finns det något motsvarande? Hur får man ut garantihistorik? |
|
| Bilprovningen kan testa bilar. Finns olika nivåer. Kolla deras hemsida. | |
|
Bilägaren kan gå till BMW och begära utdrag ur deras reparationsdatabas. På så sätt kan du få en bild av mätarställningen. Avläsning ur bilens dator duger inte eftersom den lätt kan manipuleras också. Överlag tycker jag att firmans svar var rätt dåligt faktiskt. ------- //Lövet |
|
| Garanterad mätarställning tycker jag är skittråkigt att höra i en bilaffär. Blir livrädd. | |
|
Jo, 6an skulle jag välja. Missade den förut. LCI och M-sport, som sej bör på en E87 :) Men i dne prisklassen är du inet långt från en 130 och eftersom du inte kör så mkt, 2000 mil, om året så tycker jag du ska satsa på en sån... men jag är jävig :) /Jonas |
|
|
Ops... sensatec dock, det skulle jag aldrig köpa. Särskuilt inte av nån jeppe som tror at det är halvskinn... /Jonas |
|
| Stavar som en treåring... :( | |
|
Børjar luta mer mot nr 6 faktiskt. OK dyrare men ny och få mil. Dessutom riktigt snygg færg. Vad gæller lædret så kan det klart vara att det ær kass, men jag ær villig att chansa. Dessutom har jag lite kontakter i billæderbranschen... Har mailat sæljaren av nr 4 igen med ytterligare frågor om garantiregister etc. |
|
|
Sensatec är inte läder, det är plast. Helläder eller tygklädsel är att föredra... men om bilen är bra i övrigt kanske det inte måste falla på det. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.