|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag köpte en liten BMW-kombi till min fru, men det visade sig vara för stort steg från E65 till E91 så därför hägrar en E61 istället. Frågan är vad man kan tänka sig få för en 335daMT. I helgen ska vi uppnå 11000 mil. Bilen är silvermetallic med fullt M-paket, eftermonterat BMW elektriskt utfällbart originaldrag och fina vinterhjul på 17" originalfälgar. Code Description (EPC) S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge S1CBA CO2 package S1CDA Brake Energy Regeneration S205A Automatic transmission S249A Multifunction f steering wheel S2HKA BMW light alloy wheel, radial spoke 216 S2PAA Lug bolt retainer S386A Roof railing S402A Electric panoramic roof S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S470A Isofix-System S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4MGA Int. mouldings aluminium glacier-silver S502A Headlight cleaning system S507A Park Distance Control (PDC), rear S521A Rain sensor S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S544A Cruise control with brake function S609A Navigation system Professional S620A Voice control S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth S676A HiFi speaker system S6FLA USB/Audio interface S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel Frågan är ju panelen anser att man kan få vid försäljning/byte/inbyte mot en tungt utrustad E61. /Thomas | |
| Sv såld el privatimport? | |
|
Jag sålde min 335dT M-sport -07 med 7000mil för 300', hösten 2011. Sen dess har priserna på dom här bilarna rasat ner till källaren. Har du tur kanske du kan få 250', men mer realistiskt är 230' -+5%. mvh Marin |
|
|
Detta är en svensksåld. Byggd maj 2008. Tack. /Thomas |
|
|
Hej, Nu har jag haft bilen ute ett tag och min fråga är egentligen: Hur hittar man seriösa spekulanter? Efter timvis av telefonpratande har spekulanterna visat sig sakna pengar, ha strulig ekonomi så att de inte får en bilfinans eller så har de ointressanta/felprisade inbytesobjekt. Nu när vintern kommer hade jag tänkt att göra en stor snöhög där E91:an står men det går ju dåligt om det är en bil där. Vad ska man göra för att hitta sig en seriös spekulant? Är det fel på annonsen? Länk /Thomas |
|
Verdi |
thomash, Det är nog tyvärr så enkelt som att du ligger för högt i pris. |
|
Sätt "rätt pris" direkt. Vänta dig inte att folk ska anta att du är villig att pruta ner. Många seriösa spekulanter ringer inte ens på objekt som är "felprissatta" eftersom så många säljare är så ovilliga att inse vad bilen egentligen är värd. När jag säljer själv så sätter jag (om jag verkligen vill bli av med bilen och inte bara testar) rätt pris direkt och sedan är stenhård på prutandet. Det är väldigt enkelt att avfärda ytterligare prut om man kan hänvisa till att det inte finns några andra motsvarande bilar till mindre pengar. Tro inte att färg eller "skick" har någon betydelse. Man får betalt för normalskick, har bilen något mindre stenskott har det ingen betydelse för normalköparen. Bäst pris i förhållande till mil, årsmodell och (till viss del) utrustning är det som gäller. ------- //Lövet |
|
|
Jag måste också instämma i de två föregående talarnas inlägg. Tyvärr ligger du ju liksom i överkanten även jämfört med handlare på Bytbil.com. (335da, 07--09, 10-14000 mil sökte jag på). Tyvärr så lär ju inte den som köper bil hellre gå till dig och köpa en bil än till en bilhandlare med diverse konsumentskyddade rättigheter för samma pris och dessutom ha möjlighet att få finansiering genom BMW finans och därmed också rabatterad försäkring i sex månader. Skulle jag själv vara spekulant på en bil för t.ex 250.000 hos en handlare så skulle jag ju lätt dra av 10% vid köp av privatperson. |
|
|
En årsmodell ner förvisso men 50.000:- billigare och den här har varit till salu länge: Länk Kan omöjligen se att din skulle vara värd så mycket mer än kanske 15-20 tusen mer. ------- //Lövet |
|
|
Hej på er, En prissänkning gjorde ju susen för intresset, däremot så har jag fått lägga mycket tid på prisförhandlingar där jag har uppfattat att vi kommit överens. Det trista i hela paketet är att när man väl har kommit överens om pris så verkar "köparen" försvinna som i ett trollslag. Så hur många riktiga köpare finns det där ute för närvarande? Trist att ha en fin bil som bara står i vägen... Man börjar ju bli nyfiken på vad som det kommer att slumpas iväg för till slut. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
thomash; Den är nog för dyr, 238tkr är ca 15tkr mer än vad denna maxade 335 kostar (när den är färdig i Sverige) vilken är till salu hos en bmwhandlare som ger premium selection Länk den har i princip alla tillval och kan vara en facelift. Min mamma ska ha en liknande bil som din i prisklassen runt 200tkr (+/- 50tkr) fast det är inte låst vid E91 utan E61, Passat Variant och V70/V60 kan väl också duga men jag gillar ju BMW så det lutar åt en E61/E91 i ditt fall är 11000mil, ingen garanti samt för högt pris det som stjälper och gör att den inte ens är tänkbar. Ratade precis en 1ägares 535d LCI med 8000mil för 200tkr ink garanti och aktiv farthållare pga att den hade komfortstolar utan värme och det går inte att eftermontera och funderar lite lätt på en 530xd Individual för 170tkr dock med 13900mil, den har 1års garanti fast nu dök det upp en 10as 330xdt Aut med M-paket för 207tkr så är bara mamma redo är saken klar och den 14år gamla passaten utbytt. Du behöver nog någon som verkligen vill ha en M-kittad sv-såld 335d för att få den såld. Lycka till med försäljningen bilpriser säger att du har rätt pris kanske till och med lite under med vad hjälper det om ingen köper. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stefan för svaret. Då tar vi och gör en prissänkning till i såna fall. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
| Instämmer, ibland kan tom en liten prissänkning på 10-15kkr göra susen för intresset och affären. | |
|
Sådär då var bilen såld. En bra affär för båda parter hoppas jag. Vågar ni gissa på slutpriset? /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
199 ------- //Lövet |
|
| 205 | |
| 225'? | |
|
Slutpriset blev 220kkr. /Thomas |
|
| Ja va närmast :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.