|
|
|
|---|---|
|
På ett år har jag tagit ut generatorn vid två tillfällen och båda gångerna har den varit fullsmetad med inoljade löv och diverse svart kladd. "Insuget" till generatorn verkar inte vara gjort för områden med mycket lövträd... Har någon åtgärdat problemet, och i så fall hur? Här är min generator med luftkanaler: Länk ___ Min bil: Länk | |
| montera ett galler eller någon finmaskig väv eller nät vid inloppstratten så bör det ju inte komma in mer löv o det bör ju inte minska luftflödet något nämnvärt heller. | |
|
Risken med ett galler/nät, är ju att löven kommer fastna där och blockera luften till generatorn. Sätter man nätet absolut längst ut på insuget, så kan man ju ha tur att löven ramlar av när man släcker bilen, men blöta löv brukar ju ha en förmåga att fastna överallt. BMW 530i Byte styrled, höger yttre - ~5500 mil + ~11500 mil. Motorhaveri, motorbyte - ~11400 mil. |
|
|
Kanske är smartare att göra en "snabel" som suger luften från ett mindre utsatt ställe? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är stora mängder kylluft som cirkuleras på generatorer i kW-klassen och mera, och man vill få in kall luft framtill i bilen. Samtidigt är det hela en ljuddämpning för att slippa fläktljudet som kan vara kraftigt på en maskin som snurrar med minst dubbla motorvarvtalet. Därav anledningen till arrangemanget. FP |
|
|
du får göra en ganska stor nätstrut på ingången så att enskilda löv inte täcker över hela insugsytan och det blir heltätt. sedan torkar även våta löv så småningom och bör ramla iväg av fartvinden eller senare när den står parkerad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.