|
|
|
|---|---|
|
Vad anser ni en 318i från 2000 vara värd? Det är en sedan, manuell, 19000 mil, svensksåld, få ägare, silvermetallic, sportstolar i halvskinn, fungerande AC, mulitratt med farthållare, normalt utrustad i övrigt. Bruksskick med lite rost i bakluckans list vid nummerskylten och lite i dörr- och huvkanter, inga jättefläckar men det börjar krypa. Sommar och vinterdäck. Ska snart besiktas och jag vet att det måste bytas lite grejer för ungefär 2000 kronor. Bilpriser säger 14 900 - 20 300 kr, låter lite lågt tycker jag, den billigaste E46 318i 1999-2001 på blocket börjar på 19000 kr, dyraste 48000 kr. Känns ju mer som E36 ligger i spannet 15' - 20'. Annonspris och försäljningspris är ju dock inte samma sak... Vad tror ni den kan vara värd, efter godkänd besiktning? | |
Karl-Hilding |
20 cirka. |
| 20-25' är den nog värd | |
|
Nej, precis. Annonspriset har ju en tendens att ibland vara högre än försäljningspriset. När du säger "lite rost i bakluckans kan och lite i dörrkanten och huvens kant" så tror jag de flesta tolkar det inte som "lite rost" utan tycker att det är ganska mycket rost, tyvärr. De där 2000 som det är fix på, blir ju gärna 4000 istället. Jag skulle nog säga ca 15-20, inte mer. Närmare 15 än 20. Alexander |
|
|
Annonspris 23-25 Slutpris 18-19 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.