AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.521

skruvad 325 d/a kombi m-sport panorama -07

Sida 2 av 2
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Programmer:

Exakt, lätt att skylla på andra när man själv har vart "slarvig" i sitt agerande om nu allt stämmer gällande historien.

BMW M-POWER
Hej,
Det är intressant att se hur GINO, Programmer mfl ställer sig till min syn på detta. Ni dömer mig direkt och vill helst se att detta åsamkats mig på grund av mitt dåliga omdöme. Autopower stängde T.o.m ner mitt användar ID och raderade det jag skrivit.

Innan jag köpte X3 fick jag en kopia av serviceboken som jag tog med till BMW. De kollade garantihistoriken samt BMW originalstämplarna i boken och sade åt mig att detta var helt i sin ordning.
2009 kunde de inte se servicehistorik och när de sade att allt såg bra ut så kom jag inte ens i närheten av tanken att kontakta verkstäderna.
De gav mig ett Ok muntligen som de sedan inte backade upp när köparen 2011 fick ut servicehistoriken så DÅ var möjlig att få fram.

Jag är bitter för att köparen som egentligen var jättenöjd med bilen drog igång en process som kostat mig mycket pengar och sömnlösa nätter för att några individer på detta forum känner att det är deras kall att hetsa andra till att kontrollera deras bilar samt hänga ut bilar, som de anser vara dåliga, på nätet.

BMW gav mig grön ljus. (som de sedan tog tillbaka)
Dekra gav bilen plus i kanten för skicket.
Köparen hade troligen kört denna bil ännu och varit lika nöjd som innan om inte det hade varit för denna hetsjakt där vissa känner att det är deras rätt att ställa till problem för andra utan att det egentligen rör dem överhuvudtaget.

Jag skulle aldrig drömma om att klandra någon för att denne i dagsläget kollar historiken på en bil man har för avsikt att köpa.

Ha det bra alla ni. Jag hoppas att ni sover bättre på nätterna än vad jag gör.

Fortfarande Bitter
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag han läsa ditt inlägg innan det försvan, vilket jag BTW tycker är skitdåligt av moderatorn.

Om de inte kan bevisa att det är du som hade skruvat mätaren, skulle jag gett dom långfingret 2 år efter försäljningen!

Mvh
Marin
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag förstår inte heller hur du kan bli ansvarig för det som någon annan har gjort. Berätta gärna lite mer om domen och hur rätten resonerade. För du var väl inte "dum" nog att göra upp innan det kom upp i rättegången?

Däremot din åsikt att du ska få skjuta över problemen på någon annan i fred håller jag inte alls med om.

-------
//Lövet
Jag tycker gott att man kunde lämnat kvar en av dina trådar, men att spamma varenda forum med samma inlägg är inte så fiffigt heller.

/Micke
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det var en låååång text, men det stog nog inget om rättegång.

>>Dömd
Skapa en ny tråd under import, men häng inte ut killarna som du gjorde i den förra tråden. Då kanske den får bli kvar.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Dömd:

Jag beklagar det som har hänt dig, det är väldigt tråkigt men att påstå en sajt som AP och vissa medlemmar här har ställt till det för dig är inte rättvist.

Tack vare denna sajt och dess medlemmar så undgår många BMW ägare eller blivande från att att bli lurade!

BMW M-POWER
Marin:
Jag önskar att jag skulle ha din styrka i ryggraden och givit dem fingret men det har jag inte.

andreas_lofgfren:
Jag önskar att jag skulle ha din finansiella ställning men det har jag inte.
När jag fick ett kravbrev från Advokatbyrån som företräder en bilfirma med 100´´´ i omsättning tillsammans med kopior på servicehistoriken och några dagar senare dessutom ett brev från Polisen som informerade att jag stod misstänkt för bedrägeri så kände inte jag att det var läge att spela tuff.

När jag dessutom fick besked av Polisen i Tyskland att de lagt ner min anmälan för att firman som sålde bilen till mig hade kursat så blev jag inte direkt starkare av det.

Tro mig när jag säger att inte försöker skjuta över mina problem på någon annan. Mina problem kommer jag att få betala av i många år.

Min åsikt är däremot väldigt fast: Om köparen av bilen hade fått köra vidare med den och varit lika nöjd som han egentligen var så hade inte bilfirman blivit rädd om sitt rykte och hade således inte behövt hota mig med rättsliga åtgärder.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dömd: trots ditt alias så dömmer jag inte dig direkt men jag reagerade på ditt nu raderade inlägg där du dels inte nämner hur den som köpte din bil kunde påvisa att den var skruvad och dels sågar några av de eldsjälar som aktivt jobbar för att störa de som i ekonomisk vinning sysslar med att sälja skruvade bilar samt även ger råd och tips på hur man kan undvika att själv bli lurad.

Det som hänt dig är självklart väldigt trist men det är nog ytterst få här inne som tycker att folk på forumet ska sluta skriva om skruvade bilar.

De som ska beskyllas är ju den oseriöse tyska handlaren eller den som ev lurat honom och i viss mån den person på BMW som kanske lite för lättvindigt sagt att allt är ok.

___
//Ulf
Jag skrev ett betydligt längre inlägg förut men tråden hann bli raderad av någon klåfingrig moderator utan anlednig

Detta är ju ett intressant ämne

Min åsikt i korthet är att även fast du handlat i god tro och kollat upp historiken om än bristfälligt så kan du väl inte förutsätta att köparen ska stå ansvarig för din bristfälliga kontroll av bilen i 1a läget.

Priset på din bil var som alla andra bilar satt på många faktorer bla skick OCH mätarställning.

Tycker inte precis synd om dig när du försöker putta över ditt eget misstag på personen du sålde bilen till.

Du borde kolla om det på något sätt går att klämma åt den ansvarige i tyskland, men jag antar att det är som i sverige rätt så omöjligt

Nä som sagt var inte bitter på autopower för att inte köparen betalade för ditt misstag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.