|
|
|
|---|---|
|
Hela I drive och navi skärmen är död. Började för någon vecka sedan med att den startade om mitt under körning, sedan blev den helt svart och motstånded i I drive ratten försvann men efter reset med eject och ljudknappen intryckta så startade den om och fungerade några timmar sedan svartnade den helt och nu går det inte att göra något, får inte ut några skivor inget händer den låter och lyser fast allt är avslaget, kopplade bort batteriet men det blev ingen skillnad. Någon som har några tips? Måste hela CCC enheten bytas? Går det att koda in en begagnad själv? Vilken programvara behövs då? Är det ett vanligt fel? Vad brukar BMW säga har inte kollat med verkstaden än, vill veta så mycket som möjligt innan dess. /Millman | |
|
Råkade ut för exakt samma sak när bilen gått lite drygt 6000 mil och BMW kände då till att man hade vissa kvalitetsproblem på sina CCC enheter. Jag var tvungen att byta hela lådan och på BMW hade man väl en del samvetskval för de erbjöd 50% rabatt på en ny enhet om man returnerade den trasiga. Något som irriterade mig var att BMW ÅF ville ta ut full verkstadstaxa för inkodningen, som jag fattade det är det bara riktigt långsam kommunikation (typ tre timmar) och inget egentligt arbete som skulle utföras (förutom 20 minuter att byta enhet). Jag hittade en mindre firma i Malmö som hade en rimligare prissättning. /Braks |
|
|
Tack för infon. Hur gammal var din bil när det hände? Vad blev totalkostnaden? Jag har kollat artnr på realoem och enligt priserna på schmiedmann.se så kostar en komplett enhet till min 13753 och en utbytes 6066 skall kolla vad det kostar att koda in den. har hittat beg för 3900. Någon fler som har erfarenhet av felande CCC? Går det att koda in själv med någon programmvara med kabel och PC eller måste man ha koder från BMW centralt för att fixa det? /Millman |
|
|
Det inträffade våren -10, så knappt 4 år. /Braks |
|
|
Minns inte den exakta kostnaden, men i runda slängar 7000 kr + felsökningsavgiften hos ÅF. /Braks |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.