|
|
|
|---|---|
|
Har jagat några dagar i vildmarken (dåliga skogsvägar) och måste ge beröm till X5an, det gick mycket över förväntan, självklart var farten anpassad och utan kanske det hjälpte till att jag inte har sportchassi. Planerade innan för att slänga på 18" ballongdäck (friktion), men lite tråkigt att göra det såpass tidigt.. Så 20" fick jobba lite extra. Imorgon blir det åter GDS! | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Håller med. Hade på All terraindäck i somras och det gjorde super på de leriga Härjedalsvägarna (stigarna) och blöta åkrar här i skåne. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Hur är den att skjuta ifrån? Hade lite bekymmer med E36:an, elhissarna levde ju om så jäkligt samtidigt som de gick ner sakta. Missade många fina bockar på det där... |
|
| Körde enl reglerna och det gick fint! :) | |
| Profossen LOL ! | |
| ;-) | |
| Sitter ni o skickar rök i era fina bilar? | |
|
Det är ju därför man köper M-paketet: Svart innertak = inga fläckar av krutstänk... Perfekt när man smyger fram på småvägarna med nightvision påslaget och IR-googles, fast då får man ju ta skottet ståendes genom panoraman med brennekke om man ska ha någon chans att få bra träffbild... |
|
|
:-) Skaffa snabba fönsterhissar, snabbare än bytet: Länk mvh/ Anders |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
För några år sedan så sköt farfar och jag en fjoling genom det nervevade fönstret - och vi vevade ned det manuellt :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
|
Vadå veva ner? "In case of emergency break the glass!" |
|
Blir för mycket splitter annars - plus att en Sig Sauer P226 (9x19) är lite för svag för att ge en bra träff genom fönster :) Men när det gällde och skjuta från sovrummet så glömde han att ta bort myggnätet väldigt ofta :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Hur är E70 att jaga brudar med? | |
| Grym! | |
| Finns det nån manligare bil? :) | |
|
Jag tycker snarare det vore konstigt om en fyrhjulsdriven högbyggd bil inte tog sig fram på lite sämre skogsvägar. Men du kanske hade låga förväntningar på din bil. =) __________ Mvh Grelle |
|
| Absolut inte, mer för att knäppa folk på näsan som yttrar sig om att X5 är en stadsbil som inte alls duger att köra utanför asfalt.. | |
Fast jag "tror" att en E53 har bättre förutsättningar om man ser till drivsystemet (eller?) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Det tror jag inte. E53 med gammalt slött ABS-system kontra E70 med Xdrive (styrd mellandiff) och modernt bromssystem som kan reglera bromsrycket betydligt fortare och exaktare så borde E70 vinna lätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.