|
|
|
|---|---|
|
Hej, står inför svårt val mellan dessa två bilar. 320d -08 177hk med partikelfilter. 7500mil 160tkr skatt 1550kr Sportstolar i halvskinn M-ratt och knopp Bmw proffs... Pdc Carbonsvart 520d M -07 LCI. 163hk utan partikelfilter, 11000mil 165tkr skatt 3400kr M-paket inre samt yttre¨ sportstolar navi proffs.. pdc drag Jag föredrar e60 med M-paket , men just nu har jag hamnat i ett dilemma. | |
| Jag står inför ett liknande val. 320d Touring Sport Line med Comfort pkt, funktionspkt, drag och Xenonljus eller 520d Touring Comfort Edition, kan lägga till 18" fälg eller drag på den sen är jag över 7,5 basbelopp som är gränsen för tjänstebil hos oss. Har fått ett riktigt bra pris på Audi A6 avant med Prolinepkt, Sportpkt samt PDC både fram och bak. Väldigt osäker just nu. | |
| Vad gör valet svårt för din del? | |
|
Har inte kört bakhjulsdrivet på länge, en del säger att det inte är några problem alls längre men det är ju lite svårt att bilda sig en egen uppfattning nu. Sen är det storleken, har en A4 avant idag och klarar mig iofs oftast bra, så en 320 med mkt utrustning eller en ny A4 där jag även får quattro lockar lite. Mest sugen kanske jag ändå är på 520 eller A6, riktigt maffiga. Provkörde nya 3-serien igår och en ny A6 idag och det är ju inte de två man ska jämföra men där är ju A6 mer bil för pengarna enl mig. Fast jag v i l l ha BMW känner jag... |
|
|
Vad söker du för bil? Skillnaden är egentligen klassisk, femman är bekvämare men trean är roligare och smidigare. Det sista märks egentligen bara om du kör mycket i stan, där kan en femma upplevas lite klumpig. Däremot är jag rätt säker på att en 520d från 2007 har ett partikelfilter? //Bjersér |
|
| Utan partikelfilter låter konstigt på en diesel från -07... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.