|
|
|
|---|---|
|
Så här är det: Parkeringen ligger där den ska, Backen ligger där den ska, och Neutralen ligger där den ska. Men Driven är hel mysko, måste typ lägga i R å sen rycka ner till D för att få i driven. Tänkte kolla här om det är någon som har en aning om va det kan vara. Om det möjligtvis finns någon justering någonstans? Lyssnade med en Bmw-verkstad om det men dom såg ut som ? allihop. Renoverade lådan för 4 år sedan, detta har hållit på i 1år. Tacksam för svar! | |
|
Hur reagerar växelindikatorn i instrumentklustret, indikerar den korrekt? D.v.s. när "D" visas så "driver" lådan. Kanske växelvajern behöver justeras. mvh/ Anders |
|
|
Ja på P R och N funkar det riktigt är enbart på D som det inte är som det ska, alltså det kan stå D i växelfönstret om man lägger i driven som vanligt men har då ingen växel som drar. Utan måste rycka ner spaken ordentligt i driveläge för att få i driven. Det går alltså att justera växelvajern! Gör man det under vid lådan? För jag har nämligen kikat lite under vid spaken å där ser jag ingen justering! Tack för svar! |
|
|
Jag är inte så säker på justeringen, det var bara ett antagande. BMW TIS kanske kan ge ledtrådar: Länk (M57) mvh/ Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.