AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
18.328

Verklig bränsleförbrukning F30/F31?

Sida 3 av 3
rr
4
rrvk
328i xDrive -13
@Cracksoup - kör nog generellt lite för fort för att det skulle räknas som bränsleekonomiskt. Men som jag skriver, även när jag försöker så är det svårt att få ner den. Tycker inte det borde vara något jätteskillnad (0,1 l/m eller mer) med 4WD då den bara är på när den måste med kopplingsfunktionen. När jag lånat polarns Passat GTR (280 hk & 4wd) drar den mindre med samma körmönster och jag vill ju tro att BMW ska göra ett bättre jobb med en mindre bil!! :)
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Ligger på 0.85 vardagskörning landsväg (70-110km/h) 340ix automat med powerkit och börjar man ligga på lite så är det sky's the limit.

Kollar man spiritmonitor.de verkar det vara där man landar förbrukningsmässigt men tycker det är helt rimligt allt under litern får man vara nöjd med : )
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
0,9 Mycket stadstrafik
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Har påpekat det förr i andra trådar, men däcken gör jävligt stor skillnad också. Jag kör med breda super sports sommarsäsongen, högre rullmotstånd av bredd och däcktypen -> högre förbrukning.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Min förbrukning för min körprofil (mycket kortsträckor, oftast 13 km åt gången) ligger på 10,0. De få ggr jag regelbundet pendlat lite längre sträckor och överlag kört motorväg så brukar jag hamna på den förbrukning bilen är specad för, 7,6 l/100 km. Straffet vid kallstart är stort likväl som bilen går snålt i motorvägsfart.
Oz
121
Ozzikatten
BMW 530e sedan -20
Jag ligger i genomsnitt på otroliga 0,39 när jag pendlar mycket landsväg runt 70 km/h. Tycker det är kul att utmana bränsleförbrukningen till vardags. Leker gör jag mer på helgerna. :) Styv och fin fjädring i ED.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.