AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.488

Dårlig komfort i X3!

e3
336
e39520it
520dT -14
Hej
ja, som överskriften antyder har jag just upplevt detta. Har väl varit ganska säker på att det blir en e60 nu som jag ska byta bil, men provade för roligt en x3 3.0 -04 som gått ca 12tusen mil.
Tanken var att man kanske blev positivt överraskad och blev att byta fokus till en liten SUV istället för en e60.
Är fullt klar över att x3 inte är lika påkostad som en 5-serie, och att x3 är en HELT annan biltyp än 5-serien.
Men ändå...har kört både 1- och 3-serie och har inte upplevt sådan knirk och annan oljud i en bmw tidigare!!!

Det jag undrar över, och kanske kan få svar på här, är då om skrammel och oljud i inredningen är vanligt i tidiga x3, eller om jag varit otursam i min val av provbil?

Tack på förhand, avväntar svar och har för tiden lagt x3 på hyllan men hoppas jag kan plocka ned den igen:)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Några oljud skall absolut inte finnas, tidiga X3 fick visserligen kritik mot just inredningskvalitén eller om du så vill den upplevda kvalitén men då var det materialvalen som var i fokus och inte att sakerna satt löst och förde oväsen.

När jag såg rubriken trodde jag det var fjädringskomforten du reagerade på, X3 har som du säkert märkt ingen mjuk karaktär direkt, men sitter ihop gör den!

//Bjersér
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Kommer inte ihåg när LCI kom på E83, men jag vet att de innan LCI inte var något mästerverk av finish och precision. Nya X3 tycker jag känns ungefär som E61, dvs inte riktigt som F11.
e3
336
e39520it
520dT -14
Ja,hadde förberedt mej på lite "billigare" inredningsmaterialer och stötigare gång, men just knirkandet vid minsta kaross-rörelse var illa.
Har i efterhand tänkt att kanske denna bil är skruvad och har gått mycket längre än vad som står på mätaren...
Hela bilen upplevdes just sliten, bla har förarstolen har hål.

Kanske jag tar en till koll på den, bara för roligt.

Skönt att höra att en x3'a skal upplevas bättre än som så, ska se om jag hittar nya/bättre prov-objekt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.