AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.562

Vänster inre-styrled glapp, var köpa?

Hej!

Har nu varit inne på Bmws förbesiktning som de utförde gratis här i Örebro. Fick då två "nedslag", nämligen att handbromsrörelsen var för kort och att den vänstra inre styrleden har glapp.

Frågade efter kostnad för styrleden och fick då till svar att delen kostar cirka 1300kronor. Jag brukar köpa diverse reservdelar från ebay då dessa är bra mycket billigare där, men jag kan inte hitta vad reservdelen heter på tyska.

Är det någon som vet vad den heter och gärna kan länka?

Tacksam för svar.
Glömde nämna att bilen är en 523i -97.
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
I Sverige är Schmiedmann bäst

Länk

Billigare hittar du inte om inte vill sätta dig på ebay.de och leta i tyskland!

MVH Jalapan
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
glömde skriva,

Länk kör på tyska om du vill ha fram namnet på reservdelar på tyska =)

ananrs har du realoem.com
Tack för de snabba svaren!

(hoppas det är okej att jag länkar)

Hittade denna på ebay: Länk

Visst är det den inre styrleden?

bm
78
bmwflink
Bmw 525i touring-03
Tja!
Jag köpte en spindelled på schmiedmann, gummit runt kulleden sprack efter en sommar?? så bäst i sverige är dom INTE??
Testa och handla hos Claus autoparts jävla bra grejer,köpte hela min framvangn där håller än 3000mil testa handla hos honom,snabb leverans.
Mvh Bmwflink
bm
78
bmwflink
Bmw 525i touring-03
Inrestyrled?Det måste vara påtagligt glapp för att få nerslag på Bilprovningen?
Det är rätt mycket,
Handbromsrörelsen för KORT,De vet jag inte om det är rätt??
Hm....Såna här "förbesiktningar" brukar hitta "fel" som inte finns, något/någon måste ju betala det som är "gratis"...Iaf, mitt råd är att köra till Bilprovningen o besiktiga först, får du nedslag så tar du det därifrån...Jag blir INTE förvånad om du INTE får anmärkning på de 2 grejer du nämner...
bm
78
bmwflink
Bmw 525i touring-03
Bra Dawwe!Det finns väll inget som är GRATIS idag Eller???Kör dit och kolla läget;)
Bmwflink: Ja det där med handbromsrörelsen skippar jag fixa, då det verkar inte vara något besiktningen kommer anmärka på.
Hittade endast ytter styrled hos Claus Autoparts, antingen är jag blind eller något men finner ingen inre styrled.

Dawwe: Jag hade samma misstankar, men du har rätt. Borde kanske besiktiga bilen först innan jag går vidare med något.

Fick förövrigt två nedslag till, nämligen:

1. Dimljus på höger för låg.
2. Stötdämpare höger läcker.

Hittade stötdämpare av märket Meyle på ebay för cirka 115 euro inkl frakt för två. Nu vet jag inte om jag ska beställa dessa eller göra besiktningen före allt detta...
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
digzka, jag tror de oftast kommer komplett med inre och yttre i samma del.
Nr 5 på denna bild. Art nr 32111094673

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
265 spänn+ frakt typ 100 spänn för två kompletta stag höger och vänster.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
bm
78
bmwflink
Bmw 525i touring-03
1,Dimljuset anmärker man bara på om det är bländande eller sitter löst?
2,Stötdämparen måste läcka påtaglig eller vara slut,så kör in bara;)
Hej alla,

Besiktigade bilen idag och gissa vad, den gick igenom utan någon som helst anmärkning. För sjätte år i rad dessutom!

Jag frågade till och med killen ifall han kunde kolla lite extra om något glappar eller dylikt (kör mycket med bilen dagligen, cirka 20 mil, så jag orkar inte bli stillastående därav frågan)

Men han kunde inte se något och tyckte allt såg väldigt fräscht ut. Märkligt kan man tycka...

Nåja, hur som helst så är den besiktigad och klar för ett år till :) Glad blir man!

Tack alla för hjälpen!
ma
4
majstor
Bmw 530d 01
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.