|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! jag har lite problem med min 540IA. Om jag accelererar långsamt eller ligger på farthållaren så pendlar varvtalet, inte mycket men på nålen sett, ca 1-2mm (ibland lite mer). Det är otroligt irriterande men har ingen aning om vad det kan vara. Jag har även ett annat problem som kommer när jag ska stanna eller bromsa in till väldigt låg fart (inför farthinder från ca 50-60). Då får bilen för sig att gå ner på så låga varvtal så att det ligger under tomgång för att sedan rycka till och gå upp på tomgångsvarv igen. Slår jag på AC:n så höjer sig varvtalet för att kompensera och den går inte ner så långt så att den hoppar till men man ser att den går ner under tomgång (700-750 när ac:n är aktiverad) för att sedan snabbt vända när den inser att detta var lite för lågt varv. Olja och filter är bytt i automatlådan för ca 500 mil sedan och problemet fanns även innan och blev inte bättre efter bytet, först trodde jag det men tyvärr hade jag fel... Tacksam för alla svar och funderingar om vad problemet kan vara! MVH Jonathan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.