AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.134

värde i ovanligare e30 320?

Har hittat en vad jag tror ganska ovanlig BMW e30 coupe. Det är en 85a,lite rost finns såklart men den är i bra skick överlag. Nu till något jag tycker skiljer bilen från en i mängden. Den är vit, endast 18000 mil, 1 ägare. den har en röd stripe som går under rutorna, sportiga originalfälgar(BBS?), motorutrymmet ser i stort sett nytt ut. står //M i grillen och den har ett kjolpaket runt om, M-paket? Allt är original och inget är utbytt. Har bara haft nyare BMW tidigare så är väldigt dåligt insatt i den här modellen som är en 320 för övrigt. Det jag undrar är om de finns något typ av samlarvärde eller någon typ av värde i dessa bilar överhuvudtaget? När man tittar lite snabbt på blocket så är det långmilare som ser ut som skit enligt mig.
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Det finns definitivt ett värde för gamla e30. Jag hade en 320 som hade dåliga bakvagnsbussningar, var repad/tillbucklad på en sida samt att topplockspackningen hade gått. Dock väldigt fräsch i övrigt, nästan utan rost. Nu gav jag ioförsig bort den men det var ett jäkla drag.

Försök göra samma sak med en gammal Volvo eller en e34 för den delen. De bilarna lär sluta på skroten. Jag åker själv 325 e30 till vardags och har definitivt råd att byta upp mig men vill inte.

/Jesper
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Den har absolut ett värde och det kommer att öka även om det knappast blir med raketfart. Annars låter den som tidstypiskt stylad, röd stripe, m-märke i grillen och al-hjul. Inte speciellt ovanligt för dessa årgångar.

**BMW-ägare i 32 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.