|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger. Jag har blivit sugen att hämta hem en bil från Tyskland men har en fråga som nån säkert kan svara på. Antar att språket är tyska i bilen på allt, går det att vilja engelska eller är det bara tyska som gäller ? | |
|
Årsmodell? Engelska går alltid:) |
|
|
Just den jag har kollat på är en 09a. Härligt att engelska funkar detr ju ett språk man behärskar iallafall :) Vet du vad det innebär med nya i-driven från 09 ? |
|
|
Ljusår i skillnad. Hårddisk baserat navi med större skärm, snabbare processor samt inbyggd hd till musik. Om bilen har nya systemet kan man dock ändra språket till svenska hos BMW, vilket en 09a har. |
|
|
Har du nån erfarenhet med att importera ? Några tips om hur jag enklast betalar ? Och vad ska man kolla efter på bilen tycker du förutom att provköra ? |
|
|
Jag har köpt osedd från BMW i Tyskland, där bilen varit en Premium Selection, med ett års europlus. Jag betalade i förskott med överföring och åkte ned och hämtade den. Inga problem. Litar 100% på BMW i tyskland så länge bilen är en premium selection. Om du inte köper hos BMW, ska du kolla bilens historik, kolla servicebok, ring evt ett av verkstäderna och kontrollera. Fråga om de har varit krockat, det måste man tala om i Tyskland. Acceptera inga "Vi skickar en bok i efterhand etc.." |
|
|
Håller helt med SIM aukt BMW handlare med PS-bilar är att föredra.. farsan betalade oxå sin bil i förskott med överföring..bmw /nybilsgaranti till juni 2013,och därefter 1 års EuroPlus garanti till juni 2014... Min cab köpte jag hos BMW Munchen..och bilen var precis som handlaren beskrivit den,,, Visst är PS-bilar lite dyrare,men de finns en anledning oxå |
|
| Angående språket så be den tyska BMW handlaren ändra språk..farsan fick svenska+14 andra språk | |
|
Vilken bil är du på jakt efter...? Bara resan ner,är halva nöjet:) |
|
|
En 530d E61 -09- Det är dock ingen ps bil eftersom det inte är nån BMW åf. Men bilen har gått ca 13000 ser så den är garanterat inte tillbakaskruvad, om den är det så måste Mr myagi ha ägt det och åkt runt hela Europa och lärt knattar karate. Men kanske ska kika också på en PS bil och låta magkänslan avgöra |
|
| Länka evt. ? | |
|
Som Sim säger, PS-bilarna är dyrare, men av en anledning. Det finns ganska många 530d till salu, någon speciell anledning att du fastrnade för denna långmilare...? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kan tyvärr inte länka då jag sitter med min telefon. Men om det hjälper så är mobile24.se id 166718118 Fastnade väl mest för att den ser fräsch ut på alla bilder (vet ioförsig att bilder oftast ljuger) sen var det ju en drös med utrustning till den. Det enda jag saknar är webasto i den eftersom jag bor upp i Luleå. Nån som vet vad det kan kosta att installera webasto alt motor och kupévärmare ? Ringde precis dom och det var en kvinna som svarade lite snäsig var hon men gav ett ärlig intryck. Hon sa att den inte har varit med om nån olycka samt att en privatperson har ägt den och leasat den. Och det viktigaste dom kan inte lämna några garantier eftersom den har gått så lång. Fråga också om milen men hon verkade inte förstå, vet att jag sa igår att det måste vara ärliga mil eftersom det är en 09a. Men jag kollade övriga 09er på mobile och dom flesta har ju gått över 15000 mil. Så snälla hjälp mig med min beslutsångest vad ska jag göra ? Slå till eller vänta och fortsätta köra med min survolvo |
|
|
Antar att det är denna: Länk Polmaxx verkar seriösa. Det har dock precis varit ett fall på forumet där en tackade nej till en 523i E61, då den gick dåligt vid provkörning. Be om en kopia på serviceboken och ring ett eller två av verkstäderna och kolla om bilen varit där. Polmaxx är dock rätt stora, så jag tror inte de håller på med skruvning. Jag hade kunnat köpa den bilen osedd, om serviceboken stämde. Be om en utförlig beskrivning av evt mindre repor, däckstatus osv. Webasto: Dyrt att eftermontera ~ 15-20k SEK kostar det lätt. Bilen verkar iövrigt ha en mycket trevlig specs, komfortstolar, nya navi pro, sport automatik, HIFI, samt M-sport. |
|
|
Jo det är precis den bilen jag pratar om. Vad tror du finns det nån prutmån på en sån bil ? Isånafall hur mycket ? Jag ska ringa dom imorgon och be dom skicka kopia på serviceboken. Om det blir ett köp och man får den lite billigare så kanske det är värt det att installera en webasto. Eftersom jag tänker ha den själv några år innan man säljer den |
|
| Tror knappast det finns ngn prutmån. Om däcken behöver bytas kan de evt få bjuda på det, då det har större värde för dig än för dom. Tycker bakdäcken ser lite slitna ut. Säg att de evt kan montera vanliga däck, istället för run flat som jag precis har bytt från. Stor skillnad i komfort samt ljudnivå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.