|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har fortfarande lite svårt att tro att en trimmad 535d klarar sig så väl mot 550d tyvärr, det är inte bara skillnaden i effekt utan 50d´s bredare effektregister som borde ligga bakom det. Sedan hade jag aldrig trimmat bilen med en sådan lösning heller, det bör påverka drivlinans livslängd och särskilt automatlådan. 685Nm är mer än vad denna är specificerad att klara av och sedan tidigare har det märkts att trimmade BMW diesel med automatlåda kan få problem med momentomvandlaren. Men för att återgå till ämnet och jhellstrom´s funderingar, jag hade nog valt en 535d i ditt fall faktiskt. Dels har jag märkt tidigare att du gillar dieselmotorer och dess karaktär i diverse diskussioner, sedan hör automatlåda en 5-serie till i mina ögon åtminstone och som nämnts går det att spekulera om hur en 535i/6 står sig i värde. Byter du en 520d mot en 535d kommer du dessutom med största sannolikhet att uppleva en väldigt positiv skillnad på motorerna oavsett, hur mycket man än kan tala väl om raka bensindrivna sexor, och därmed inte sagt att 520d är dålig. Men 535d blir nog "mer rätt" i det här fallet skulle jag spekulera i. :) //Bjersér |
|
| Vad är skillnaden mellan sportautomaten och "vanliga" automaten som är 2000kr billigare? | |
|
Då får tillgång till Sport och Sport+ som körprogram, vilket är helt meningslöst. Vidare får du två paddlar på ratten så du kan hålla om ratten med bägge händerna och styra automatlådan. Helt klart värt 2000:- tycker jag. |
|
Karl-Hilding |
De gånger man kör bantävling med sin trimmade F11 så är det behövligt med paddlar. Och det gör man ju ofta... |
| Njae, jag har faktiskt provat på Gotlan Ring, och det gick konselbent långsammare när jag växlade med padlarna än när bilen fick bestämma själv. Även om det ju kändes snabbare och var roligare att paddla. | |
|
Jag har paddlar i min A4 Allroad. 99,9% milen rullar bilen i läge D (S-tronic) Totalt meningslöst på allt utom banbilar. |
|
|
Finns inte sport (knappen) på en vanlig automat? Jag har paddlarna men använder dem knappt alls. Lådan växlar bäst själv. Det är stor skillnad på normal och sportläget i min BMW. |
|
| Sportläge finns väl alltid? Visst är det sport+ som tillkommer med bland annat sportautomat? | |
|
Lite besviken på prestandan i 535an i filmen på sida 1. Trodde fan dem gick bättre, då går den ju faktiskt lite sämre än en gammal 540 e39 med 5 stegad automat och 20 hästar mindre.. Länk |
|
|
Håller med om att paddlarna att växla med inte är något man använder ofta, inledningsvis tyckte jag det kändes omständigt att använda dessa i E61an men när man vant sig upplever jag att de höjer körglädjen nämnvärt. Om det inte gör någon skillnad i prestanda spelar ingen roll i mina ögon när det blir roligare, 2000:- är de absolut värda! //Bjersér |
|
|
Länk Bara ett tips :) monster... |
|
| Yuck. Fula fälgar och riktigt dyr. Tror de att bilen stiger i värde på 10.000 mil och 2.5? | |
|
verkligen hemska fälgar!!! /Anders |
|
|
Såååå hemska fälgar var det väl ändå inte - då är det värre med den stackars ratten som ser ut att vara insmord med Bregott. /Masten |
|
|
Allexs: F10:an väger väl lite mer. Dock är det något konstigt med bilen/föraren i filmen på sidan 1. Bättre med manuell låda där man får bestämma själv :-) Tycker att bilen i nedanstående film går betydligt bättre. Länk |
|
| Hade en liten rolig match mot en F11 35d på tyska autobahn för någon vecka sedan. Bra tryck i den, men över 200-strecket fick han flytta på sig. | |
| iMike - hehe bra race hehe :P Din har 408 hk va? måste slå det mesta :P Nice! Har din toppfarts spärr? Är draget bra efter 200+? Kan tänka mig en 550 är Wunderbar! :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.