|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har sökt men inte hittat svar. Kan säker vara jag som är dålig på att googla men men.. Jag hittar ingen info om hur det ligger till med BMW och dieselvärmare. Finns det som standard eller inte? Har dom värme till motorn och kupén, bara motorn eller ingenting alls? Tack på förhand! | |
|
Lite info om detta i denna tråd: Länk |
|
|
E90: dieselvärmare finns som tillval. Då tas det elektriska tillsatsvärmaren bort. Dieselvärmaren värmer bara kupén när motorn inte är igång. Sedan är den stödvärme även till motorn. Långsammare än utan sådan värme bortsett från att du kommer till en varm om avfrostad bil. Dock kyls värmen bort när du startar motorn och stora kylslingan ska värmas. Fjärren är inte med kvittens. F30: ingen dieselvärmare finns som tillval än. Elektrisk tillsatsvärmare standard. |
|
|
Tack för svaren. Det jag undrar lite över är hur bra den här "tillsatsvärmaren" funkar då det är en 20-25 minus och man ska starta bilen kall. Jag har tyvärr inte tillgång till motorvärmare. |
|
| Tja, jag har batteriladdare från Defa också för att hjälpa batteriet men motorn startar kall vid -30 utan problem. Värmaren hjälper som sagt bara kupén men drar som alla värmare mycket ström från batteriet vilket inte är positivt vid kyla. | |
|
Till min X1 monterades ett ladduttag i bagaget samt levererades en laddare från Cetek. Har dock aldrig märkt några startsvårigheter, om batterikapaciteten är för låg så startar inte värmaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.