AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
738

endast förardörren låses upp vid första knapptrycket?

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Köpte nyligen en bil, märkte nu när jag kom hem att vid första knapptrycket när jag låser upp bilen så öppnas endast förardörren, De andra dörrarna blir upplåsta vid andra knapptrycket.

Men när jag låser bilen så låser alla dörrar.

är det normalt att det ska bli så? eller är det något man kan ställa om?
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Vad är det för bil?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
320i -03
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
på nyare modeller med idrive kan iaf jag ställa in hur jag vill att den skall låsa upp, går säkert att ställa in på din med, kollat instruktionsboken?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det kan kodas av verkstad eller person som har DIS.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det är en fullt normal funktion som är mycket uppskattad på vissa marknader. Om endast den nödvändiga dörren (förarens) öppnas i normalfallet finns det färre möjligheter för löst folk att rycka upp dörren och ställa till med problem. Det är inte alla områden, städer eller länder som är lika trygga som Sverige generellt!

En svensk BMW skall dock inte fungera så, utan detta måste någon justerat i efterhand? Det är som sagt något som får justeras tillbaka om du inte gillar det, men om det kräver dator eller om det finns något knep vet jag inte.

Har du kollat mekartipsen under GDS-menyn här på Autopower eller sökt i forumet? Diverse olika knep för att initiera nycklar eller ställa in sin bil har varit framme tidigare.

Lycka till!

//Bjersér
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
På E46 och E39 måste detta kodas med diagnoskabel och tillhörande program.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.