AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.336

E28 528, Bränslepumpen skriker

Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
Har ett problem med min e28 att bränslepumpen skriker. När man startar den kall och kör runt en sväng sen när den börjar bli varm och man kör lite hårdare med den så lägger den nästan av och ba hoppar fram, Bytte först Bränsle filtret men ingen skillnad, sen bytte jag pumpen till en walbro 255l men den skriker lika mycket den och beter sig lika konstigt när man kör, sen bytte jag BTR och då märkte jag att de var ett jävla tryck i systemet, men den andra BTRen gjorde ingen skillnad den heller. Nån som har haft liknande problem? kom med tips!

Kan även tillägga att bilen har stått i 15 år och bara körts runt 30-40 mil efter besiktningen

MVH
rickard

Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
.
Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
Ingen?
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Det är inte förpumpen i tanken som skriker för dig..?

M V H Johan

Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
Den plockade jag upp igår och den var död.. Men tänkte om de var den som kanske hade stoppat upp flödet men körde en slang rakt ner i tanken sen men blev heller ingen skillnad, både original högflödespumpen och walbro pumpen skriker lika mycket ändå, förstår inte
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Känns långsökt, men du har inte monterat pumpen stumt så det blir någon form av resonans?

En frisk orginalpump surrar lite, den skriker inte.

Gör den nya Walbropumpen det låter det kanske som du fått en felaktig sådan?

M V H Johan

Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
Har suttit fast den med gummi runt om så ska inte låta, sen tänkte jag, ja körde 7 mil med den hem när ja köpte sen och då gick den fel fritt. Ibörjan när man startar bilen så låter den knappt och efter en stund så här man hur den låter mer och mer
Mh
6
Mhoose
e28 528 -86
LÖST!!! Det var för pumpen som var trasig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.