AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.670

Har ni mycket vägljud på era e38or

Jag har i våras köpt nya goodyear 235/60-16 NCT5 kan verkligen rekomendera dem om ni vill ha lite vägljud ock bra grepp.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Hej Smilla... Jo, vi minns ditt däckköp!

Länk

;-)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Reklamtråd?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ja eller bara nån som älskar att svarta massa skittrådar helt utan mening.
På vilket sätt mäter du väggreppet? The sound of silence råder väl i alla E38or med 16"? Tom. dubbdäcken ljudlösa, liksom 12an.Mvh.

mrMPOWER
Nej, enligt min erfarenhet spelar det liten roll hur stora hjulen är -- däremot med fel däck väsnas det även i en E38, oavsett dom det är 16 eller 20 tum. Vissa däck är bullriga. T ex, en bekant hade Fulda Excelero 17 tum = ett otroligt oväsen.

Han köpte däcken för att de skulle klara 300 km/h och han trodde det var bra. Men däck som klarar höga hastigheter är också hårda (för att tåla hettan), och bullrar mycket mer.

Vinterdäck (utan dubb) är mjuka, och därför ovanligt tysta.
Att jag skrev om mina däck var enbart för att jag är barnsligt glad i min bil ock bilar överlag. Jag kan även snöa in på detaljer som jag är glad över som tex mina däck. Jag hade glömt att jag skrivit om mina däck förut.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Testa Conti PC2 om du vill bli ännu nöjdare! Visst är NCT5 tysta, men dom låter mer än många konkurrenter bla PC2, Hakka Z, mfl.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.