|
|
|
|---|---|
|
Jag kollade utrustningskoderna på min E39, och fick bla fram följande: Sport suspension+lowered+ride-height. Sport i detta är väl inte M-sport ?? eller. Kan samtidigt fråga vad detta är: Climate comfort windscreen. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Climate control windscreen är komfort vindruta som reflekterar ut mer värme än vanliga rutor. Brukar ha en blåaktig nyans och kostar mer än en vanlig ruta. |
|
Har en till fråga, nån som vet vad som skilljer på bilar för kallt klimat ?? Har tex en tyskimport denna kod ?? S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version |
|
|
Kallt land bilarna har väl annan servo olja, värme för rumpan, ev strålkastarsprut. Värme i backspegel är väl standard på e39? mvh |
|
| Hm, rätt säker på att jag inte har uppvärmda backspeglar trots att den är cold climate. | |
| Värmen i backspeglarna och spolarmunstyckena är termostatstyrt i E39. Man behöver alltså inte känna att det är varmt på glasen och munstyckena förrän det blir kallare ute. | |
| Jag har sett tre chassi. Standard, för dålig väg (längre slag), och sport som är hårdare och 20mm lägre med kortsre slag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.