AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.888

Tvätt av Porsche Cayenne Turbo

Vet ni hur man bäst tvättar en sprillans ny Porsche Cayenne Turbo?

Det vet jag. Man använder lämpligen "skumborsten" i utomhus gör det själv tvättstationen. (Jag hann ta en bild för att föreviga skräcksynen men för att värna brottslingens identitet väljer jag att inte publicera bilden på nätet).

Jag tänkte nästan gå fram och fråga om han ville låna svinto och våtslippapper till de riktigt tuffa fläckarna - flugorna i fronten brukar ju vara grymma att få bort på annat sätt.
ajaj jag skulle inte ens använda borsten till mina fälgar.
jag använde dock borsten till mina navkapslar till vinterdäcken en gång men det blev inte alls vidare rent så det gör jag inte om.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ähh, hörde samma historia av min vän, men där var det en Ferrari FF som tvättades på samma sätt... Kanske samma ägare?? :D
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Du kunde väl gått gram och frågat honom om han plockar upp papperet i bajamajorna när han ska torka sig i arslet också? Fy vad hemskt.
Ni får inte glömma att majoriteten av bilägarna är inte entusiaster. De bryr sig helt enkelt inte. När jag tvättar min bil ordentligt är det en två-dagars process.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Höll på att lasta in matkassarna, sneglade bort ngr meter där stod en sprillans cayenne, tänkte den hade nog inte rullat många meter.Sedan kom ju ägaren hoppade in startade, tände sig en cigg drog iväg järnet...Måste vara skönt att få röka in en cayenne!

mvh
sO
91
sOFFe
X5 40d -11
Ungefär som när grannen hämtar sina ungar på skolan i sin Nissan Skyline GTR och de springer med grusiga vinterskor PÅ skinnsätena. :)
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Eller när BMW återförsäljare (ej längre) lastar in DUBBDÄCK ståendes i baksätet på skinnklädseln i kompisens bil han ska hämta (2 där o 2 i skuffen, ett par år sedan). Mvh
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Ytterligare exempel: Länk

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Herregud :)
WGG, det kändes nästan som om den filmen är en demonstrationsfilm av något slag med tanke på tältet etc. i bakgrunden. Men oavsett är det ju helt sjukt att medvetet förstöra lacken på det sättet. Han kanske äger aktier i Lamborghini.

I helgen var jag på nytt och sköljde av bilen på samma ställe och då var det visserligen ingen Porsche Cayenne Turbo på plats men däremot en i princip ny vit snygg Audi A5 med en kille i 30-40 årsåldern som också tyckte att det är för dyrt att foliera bilen matt-vit utan istället satsade några tior på att fixa det själv i gör det själv tvätten istället...

Jag måste iofs erkänna att jag också använt "skumborsten" några gånger men då var det på en rostig och redan repad E28...
Hej.

Tanka ner min tvättguide på: Länk (OBS ca: 1mb) Fler frågor så bara fråga på :)

Med vänliga hälsningar
Patrik Malmros
Owner: Carseal
patrik@carseal.se
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.