|
|
|
|---|---|
|
ska åka och kolla på en bil imorgon. Ägaren säger att han har bara den senaste bes. protokollet. Jag hörde att man kan se bilens alla besiktnings protokoll någonstans på nätet, är det på transportstyrelsen? Kan någon länkaen en sånt sida om det finns? tack på förhand. | |
|
Vad jag vet så kan man beställa dom 3 senaste protokollen från transportstyrelsen. Det brukar ta 1-3 dagar och fås på mail. // Mick |
|
|
Nu ber jag om att få rätta herr Decoy_81 som troligtvis inte är ordentligt utvilad. Beställes från bilprovningen se nedan. "E-post: kundtjanst@bilprovningen.se (Vid beställning av protokoll - välj "besiktningsprotokoll" i ämnesraden) Vi besvarar all e-post i turordning. Vårt mål är att du ska få ett svar inom cirka tre arbetsdagar." |
|
|
Be nuvarande ägare logga in på bilprovningens hemsida, där står de senaste årens protokoll. Det krävs nuvarande ägares uppgifter samt kod som jag har för mig finns i regbeviset. |
|
|
Sist jag skulle ha tag i gamla protokoll så åkte jag helt enkelt till närmsta station. Tog 15 minuter innan jag hade alla protokoll från det senaste decenniet i handen. Mvh Peter _______________ Död åt Hyundai! |
|
| Tack för er snabba svar | |
|
OlaO: nej jag är inte utvilad ;) och ja du har självklart rätt. //Micke |
|
| Koden till bilprovningen om den inte är ändrad vilket säkert inte så många gjort, de fyra sista siffrorna i person/organisationnummret! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.