|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en Bmw 525I Touring M-sport 14-09-12 och har kört den i en vecka nu men så idag när jag var ute och åkte och kom till en korsning och la i tvåans växel så dog bilen helt plötsligt, ungefär som att jag fick ett "kärringstopp" så jag frikopplade fort och startade om bilen som startade direkt, efter drygt 100 meter så hände samma sak igen och en tredje gång drygt 500 meter bort. När jag sedan kom till min parkering lät jag bilen stå på tomgång och den skötte sig bra där. Det är bara att vrida om nyckeln så startar den direkt och nu har jag inte vågat ge mig ut och köra med den igen med risk för att stoppa upp trafiken och bli stående! Är det någon som kan tro sig veta vad felet är, beror på eller har upplevt snarlika problem? Jag är tacksam för alla svar/gissningar! K-Larsson | |
|
Det låter som att en kamaxelgivare spökar fōr dig. Rekommenderar dig att läsa felkoder. Mvh Håkan |
|
|
Tack Håkan för ditt svar. Jag har nu lämnat in bilen och det var lite smått och gått som var tvunget att lagas. "FELKODER TAGNA, FELKOD PÅ TÄNDLÄGESGIVARE OCH ELEKTRONISK TERMOSTAT. TÄNDLÄGESGIVARE OHM MÄTT. FÖR HÅGT OHMTAL. TERMOSTAT KONTROLLERAD, STRÖMFÖRSÖRJNING UPPMÄTT. OK. TERMOSTAT FELFUNKTION. BIL RÖKTESTAD, SLANGPLUGG INSUG LÄKAGE." samt att fläktrem och remmen till AC:n var tvungen att bytas då de var alldeles spruckna. K-Larsson |
|
|
Jag var med om detta nyligen på en alfa och då var det felkod på vevaxelgivaren. Och jag tror det är samma sak som tändlägesgivare, brukar vara väldigt lätt att byta. Vad är det för årsmodell på bilen? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är lite typisk fenomen men tjyvstopp när vevaxelgivaren är kass. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.