|
|
|
|---|---|
|
Hallå där! I Onsdags natt fick jag soppatorsk ungefär 300 - 500m i från bensinmacken! Jag var ganska förbannad och så, så jag tänkte ae va fasen.. Den där biten klarar jag av med bilen, trycker allt vad jag kan för att ta mig fram dit... Jahapp jag var så jädrans dumt så jag körde verkligen med min bil som hade knappast 1L kvar, man hörde avgassystemet liksom skjuta som vanligt när jag hade jätte lågt bensin, men denna gången hade jag verkligen lite så den körde inte mer än 20km/h. Men men, på något sätt lyckades jag ta mig fram till bensinstationen! Jag tankade runt 15L men vad hände sen? Bilen körde inte jämt. Tomgången är helt konstig, när jag kör bilen så orkar den inte accelera något alls! Ingen tryck ingenting.. Den är så slö och varvtalet ligger drygt under 1000. Så min fråga är om ni misstänker något allvarligt fel? Är det bränslepumpen som har sagt upp sig eller kan det vara bränslefiltret som fick in för mycket skit så att den inte tar igenom bensin? Jag vill till attt börja med kolla på bränslefiltret. Men har ganska svårt att lokalisera det på min bil. Så jag skulle först o främst behöva lite tips o hjälp i från er !! Skulle varit så tacksam. Mvh Mike. | |
|
Bränslepumpar brukar inte må så bra av torrkörning,men du kan börja med byte av filter. Länk 628csi |
|
| Jag gissar på att några avlagringar (typ bôs ;)) från tanken har dragits med i filtret. Helt torr gick aldrig pumpen om du körde ända till macken, så den tror jag inte det är. | |
| Det roliga är nu att bilen går felfritt igen! Vad kan det bero på? Jag misstänker att filtret behövs bytas! | |
|
Om du nu har gucka säg att det var det. Kör en rengöring pytssa i en 4-5 liter etanol i en full tank och gör så en 2-3 tankar. Byt sedan bränslefilter. Jag själv gjorde så innan jag bytte filter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.