AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.551

Direktkanal till BMW för reklamationer?

Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Är det någon som vet om det finns en direktkanal till BMW för reklamationer?

BMWs Facebooksida är helt inriktad på glada tillrop och självbelåtenhet.
Många verkstäder har heller inte förmågan eller viljan att ta upp reklamationer med BMW central i Sverige.

I Tyskland finns vägar att nu BMW direkt, men som sagt - finns det i Sverige?
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Kanske man kan ta "omvägen" att via Tyskland begära att få vem man skall prata med centralt i Sverige?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Vad då direktkanal? Menar du på nätet eller? Om du är missnöjd med servicen/reparationer så går du väl bara in till servicedisken (alt. ringer) och säger att du är missnöjd? Eller?

Alexander
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Förstår inte riktigt heller. Du har köpt en kartongny 118d 2012 och är tveksam till att försäljaren som du köpte bilen hos inte skulle driva en reklamation? Verkar otroligt.

Varför vill du reklamera?

Har du pratat med säljaren du köpte bilen av?
Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Har man en verkstad där verkmästaren är kompetent, serviceinriktad och välinformerad är det förstås inga problem. Så inte i mitt fall...... "Puman är så trasslig, vet inte riktigt hur jag skall komma rätt ..... Blir utkastad om det tar för lång tid....." Mina klagomål blir liggande.

Jag lyckades med konsttricket att få honom att begripa att mina klagomål på slamrande bakvagn verkligen var ett problem genom att informera honom om de nya detaljernas nya reservdelsnummer och att det hela fixats på andra håll, att info fanns i Puman.......

Min försäljare är verkligen toppen på alla vis, men ansvaret för reklamationer ligger hos den auktoriserade verkstaden och fungerar inte det vore det bra att ha en kanal direkt till BMW, men jag har inte lyckats finna något via hemsidan, mail eller dylikt.

Jag har heller inte någon alternativ verkstad inom rimligt avstånd..
Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Vad jag nu vill reklamera?

Usel radiomottagning, mycket störande vindbrum som kommer vid 70 km/tim vid varmt väder (inte så aktuellt nu......), rost på stolsunderredena fram.

Allt anmält för 4 veckor sedan, men ligger obehandlat hos verkstaden!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Du kan ju alltid ringa en annan stor BMW-återförsäljare. Vart finns du så att du är så off?

Ring BMW i t.ex. Lund (Theanders) eller Malmö (Förenade Bil), är ganska säker på att de kan hjälpa dig i rätt riktning. Ett alt. är att skriva ett vältalat ebrev till någon av de ansvariga på de stora BMW-firmorna och sedan ringa. Då får de tid att reflektera över det istället för att bli tagna på sängen.

Sen hurvida det räcker för en reklamation av bilen eller om de hjälper dig att få problemen åtgärdade är en annan sak.
Visa användare
95
fullkoll
F46/218d GT Automat 2015
Var finns jag?

In the middle of nowhere......... Södra Norrlands inland!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ring BMW Sverige och fråga vem du ska prata med där. Om jag inte minns fel har de en person som är ansvarig för reklamationer. Jag sökte dem i ett annat ärende och fick för mig att en person jag då pratade med sa att han mest sysslade med reklamationer så mitt ärende passade inte honom.

Kommer tyvärr inte ihåg namnet.

Är du redan användare? Logga in i menyn.