|
|
|
|---|---|
|
Hej! Impulsköpte en efterträdare till min 518 här om veckan, lite hastigt (men 13 tusen för en rostfri, bes, skatt e39 tyckte jag var bra!) Då till följderna, Airbaglampan lyser (sensormattan gissar jag på, ska åtgärdas) Den har original monterad m-ratt med knappar. Farthållare fungerar och lyser, men volym knappar fungerar ej! Dom lyser inte, tänkte kolla om det var glapp så plockade bort knappsatsen utan att ta bort air bagen, fråga mig inte hur jag lyckades, och upptäckte att dom inte var inkopplade, såg ingen kabel heller. När man startar bilen höjer stereon volymen, mycket, även om du sänker så höjs den, slutar efter ett tag och kan återkomma vid körning. Mycket jobbigt, är i övrigt mycket nöjd med bilen som är en trevlig kamrat under dagens pendling! Tack i förhand mvh Rikard | |
|
Ingen som har någon aning? Tillägg ås kan att generatorn blev bytt precis innan jag köpte den, om bilen har laddat dåligt, kan det i sin tur ge bestående skador på tex stereo? |
|
| Hej, hur gick det med stereo volymen? har samma problem på min e39, när jag höjer volymen i ratten så byter radion station istället. Någon som har lösning? Har bytt släpringen men problemet kvarstår. tacksam för tips | |
|
Hej. Tror inte att din ratt är originalmonterad. M-paketen kom först årsmodell 2000. Kan ju vara värt att kolla om du har rätt ratt monterad. MVH Mats. |
|
|
Min är en 2000 och den är orginalmomterad, har samma problem jag. Hittar ingen lösning ännu. Allt funkar som det ska när jag kopplar bort volymknappar i ratten. Kanske det är det som är trasigt? Eller själva kabeln? Ibland så fungerar allt hur bra som helst och ibland så, byts radio station när jag höjer volymen samma sak när man spelar cd, då byts det till nästa låt istället. Är det ingen här s haft samma fel??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.