AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.313

Varning, varning!, För Polmaxx.de...

Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Kom precis hem ifrån en resa på 23 timmar, och känner för att SPY av mig litta.

Finner en 523iaT -09 via Mobile hos Polmaxx.de ringer en vänn i DE denna ringer och ställer en hög med frågor.
Enligt säljaren är bilen i Top zustand! Och ber min vän att jag skall ringa då de talar engelska.
Jag ringer och en trevlig säljare svarar, jag ställer givetvis alla frågor man skall och än en gång är bilen i ett superskick!
Växlar pengar tar natttåget igår mot Hannover i förhoppning med att åka hem med 523'an idag.
Är framme hos Polmaxx innan de öppnar kl 9, bjuds på kaffe och tittar över bilen innan min säljare kommer. Han dyker upp och vi skall ta en provtur, startar bilen och servicelampan tänds (vill säga att bilen enligt honom var servad på 9800 mil och idag är mätarställningen 10600 mil) tänkte ok, vi börjar köra... Det låter från bakvagnen som ett lagerfel, enligt säljaren "det är däcken" ..ok tänker jag.. Nu ska vi köra ut på motorvägen DÅ tänds motorlampan! Frågar honom är detta ok? Han tycker att vi ska köra tillbaka för att koppla upp oss, stannar vid rödljus skall köra då hackar det i växelådan..ok tänker jag...stannar utanför firman då går motorn inte på alla cylindrar!
Enligt säljaren och mekanikern är det bara till att byta 1 spridare för ventil 1!.
Inget nämns gällande ljudet bak eller växellådan.
Nu kommer det bästa...Är du fortfarande intresserad? För HEL.... Inte!!
Jag ber säljaren ringa taxi, denna säger då att han kan skjutsa mig... Det gör han till närmsta taxi station 800m bort. Nej men tack sa jag.
Åker till tågstationen och tillbaka till SWEDEN. Hemma kl 20:30 resan startade kl 19 igår!

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag lider med dig, verkar ju som några AP-medlemmar tom köpt bilar osedda därifrån och verkar ha ett åtminstone stabilt rykte. Förstår din frustration, herregud vilket stolpskott till säljare. Någon kompensation för tågbiljett är väl inte aktuellt antar jag...
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Mitt tips till dig/er
Hittar ni en bil hos dem så låt bli.... Så slipper ni mödan.
Vill också nämna att ett Danskt par skulle köpa en 1-serie och detta berättar säljaren.... Att bilen stått utan huv då denna var på lackering under en veckas tid. Denna vecka spöregnade det. Innan de kom fylldes det på med motorolja som spilldes, vid uppstart när danskarna var på plats började det ryka ordentligt från motorutrymmet :-) danskarna STACK!
Under mitt besök idag stod 1st E61 utan motorhuv ute på öppen parkering.
Stackars jäk... Som åker och tittar på den.

Firmor som denna borde stängas.... Kolla hemsidan man tror att det är en exklusiv och SERIÖS handlare.

God natt nu orkar jag inte mer... :-)
er
70
erlie
Camaro ZL1 cab - 13
BMW M550d -12
Jag har tänkt att fara ner just till Polmaxx för att köpa en 530, eftersom jag hittar ingen i Sverige med rätt utrustning med överkomligt pris. Vad var det för färg på E60in som var utan motorhuv ?
Tror du mest du hade otur med ditt köp inte att dom är oseriösa. Fast han kunde ju ha sagt felen på telefon så hade du sluppit åka ner.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Denna?

Länk
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Tror att du haft otur bara! till att börja med en 523 med direktinsprutning är ju ett under om dom går emellan servicearna utan att tända motorlampan åtminstone ett par gånger!! maken till sämre motorer än dom med direktinsp. finns ej.

Sitter de sedan ett par halvslitna bridgestone alt dunlop rft däck så kan man tro att bakaxlen/hjullagren ska ramla i bitar vilken sekund som!!

Alltså skulle ju handlarn kanske upplyst dig om däckstatus samt vilken förträfflig motor 523an är. Men jag skulle aldrig någonsin köpa en direktinsp bil som ja inte har garanti/maskinskada på!!

Finns tyvärr inget alternativ till en dieselbil längre!

wr
34
wrensher

320im T-04,CORVETTE C5,MUSTANG 69 CONV,HONDA RC51
det bra med den här resan va ju att du åkte själv o titta, tänk alla 1000 tals stackare som haft nåt annat ljushuvud att titta o bestämma att den där blir bra...
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Sim:

Ja just den!!
Stackare den som blir intresserad som jag var, hoppas denna läser denna länk.

Erlie:

Vet faktiskt inte vilken det var som stod utan huv, kan varit en 530 E61. Är det den du är på jakt efter så passa dig! Kan bli en dyr historia när du väl kör eller har den hemma. Lycka till! Jag hade valt en annan handlare :-)

Det är säkert många som har handlat och varit nöjda med Polmaxx men tänk er den "stackaren" som åker därifrån i förhoppning på en schysst bil till bra pris och boooom! Garantier över etc....
Jag rekomenderar absolut inte att göra affärer där!
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Erlie:

Den var svart eller carbonsvart svårt då bilen var blöt.
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Erik:

Det med direkt insprutning visste jag inte...
Gällande däcken var dem nya! Kolla bilden Sim laggt upp. Sedan att säljaren skulle upplysa mig gällande felen tror jag han lät bli då han såg ilskan och besvikelsen. Efter 3 samtal där jag verkligen frågar detaljerat och inte bor i grannstaden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.