|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Jäkligt kul att sen kärran i action. Och att konstant köra mitten elvor på första tävlingen är en jävla prestation. Och smiska Supramannen i ett rejs också är inte dåligt ;) Trodde det var Turbocenter`s kärra när jag satt på läktarn. Men när jag gick ner i lineup´en så förstod jag vems bil det var. Blir bara 60fotarna lite bättre kommer vi ha en ny kung i bakhjulsdrivet med överladdning och självklart kör han BMW! | |
|
Tackar! Från mig å framförallt lillebror. Jo... Bara starterna/fästet blir lite bättre och att den inte ålar sig så in i H-vete så blir det nog riktigt bra. Ska se om det inte går att skruva lite på effektskruven till Göteborg oxo..! EFTERLYSNING: M5:klump till nästa helg!!! Även defekt som är svetsbar eller liknande. Måste ha en klump med lägre utväxling än nuvarande e28 535 dito. ETT STORT TACK!!! Till alla som på något sätt hjälpt till med projektet! Nu ska jag ta en öl. Storebror Kilander |
|
|
Fan vilken grym bil! Jag knäppte lite bilder på den om någon är intresserad.. |
|
|
Kilander >> Stort grattis till en bra dag, mycket kul att se din bil in action... Fråga: Vilket laddtryck körde du på idag? Mvh |
|
|
Det ser riktigt lovande ut. Kanske ni får labborera lite med däcktrycket såg ut som det var lite väl högt idag. Och kanske även få ner baken lite på bilen. Motoreffkten var det ju inget fel på i varje fall. |
|
|
S38B38: M5 diff hittar ni på www.bildelsbasen.se hittade 38st på olika skrotar runt i landet. Vad tråkigt att ni inte åkte upp till Stockholm och körde på Tullinge raceway imorgon 3/8. |
|
|
Tackar så hjärtligt! är väldigt nöjd med dagen, hade aldrig trott nått liknande.. det var jävligt kul =) hoppas bara vi hinner få ner han lite ibak så det går å släppa ur lite luft, UTAN att man gör i byxan varje gång man kör.. det var faan LITE äckligt när vi släppte ur lite lutf och det jassade över hela jävla banan! hat gött å ladda mera! //Kilander |
|
|
Jo bakändan for lite fram o tillbaka när du körde:) Kan inte ha varit så kul när du hade 214 i slutfart på en repa... |
|
|
Tjenna grabbar Kul att turbon funkar bra...det vinglade en del i första racet när vi körde... Men andra gången när jag ställt upp trycket lite gick det ju bättre...vad körde ni då....va det då ni klippt till med 11,03 Mycket imponerande...ni är hack i häl så man får passa sig...får och ta fram dom där sista 200hk då...tur att man har en blå flaska i garderoben om ni kommer för nära....:) Mvh Rickard(1650kg) |
|
|
Kilander Missa min fråga? |
|
|
Supramannen: tackar så mkt, jo det verkar funka riktigt bra. fick ihop bilen för en vecka sen och sen kör man 11.36 213 i första repan.. det tycker jag är lite fränt! jo jag förstod att du inte körde förfullt första racet, men publiken verkade tycka om det! vist vingla det en hel del, var ganska nära din bana där ett tag hehe.. släppte av ett par tre gånger för att få styrsel på skiten. nej den repan gick det på 11.24. repan efter körde jag 11.03 med min bästa 60 fotare för dagen 1.90.. ;) ska bli bättre till nästa gång. får grattulera till hastighets rekordet! hörde nån som sa att du redan då öppnade den blå flaskan..? ja vi får se om du kanske får ta fram ett par tuber till ur gaderoben i framtiden.. ;) nä jag tror nog inte det, inte på ett tag i allafall! men det roliga är ju att vi har allt kvar att fixa med.. laddtrycket som nu ligger strax över kilot ska väll upp en del så slutfarten ska nog gå att putsa lite. å bakvagnen, ska åxå grejes till lite. //Kilander |
|
|
Hej....................... Verkligen jättekul att ni fått fram och igång bilen. Eller som kompisen sa "stegrande hingsten", den var ju en aning hög bak. Hoppas du inte tog illa vid att jag tjatade om att tömma ur lite luft.... Hmm, jag är hur som helst impad att det fungerade så bra första repan ut och att tiden blev så bra direkt... Finns säkert en hel del att kapa. Jag tror aldrig jag sett en bil som spinner från ca 180m ut och hela vägen in i mål. Det var GRYMT. Förstår att den känns "spännande" att köra. Tyvärr så strulade Stefans bil en del, hmm, men men det kanske ordnar sig till sist. Grattis Supramannen att det gick så fort...... Men även jag hörde att blåtuben var inblandad..... ???? //Jesper |
|
|
Nu har lagt mina bilder från Mantorp: Länk Här är en på Kilanders E30: Länk |
|
Hello Nasty! |
Mycket imponerad är vad man minst kan säga! Trodde det var den med M30 3.5l motorn i men aj vad man var ute o cykla. /Henrik |
|
Grattis Kilander.Usch du blir svår att smiska.det är tur att vi tillhör samma läger.... :) Race to the last drop! |
|
|
Bmw 600hk...: jo, när allt börjar lira kommer det kanske att gå fort. =) Men får du bara ordning på lådan sitter där nog en fin tia ska du se, det visade du ju i igår med 11.02 och 190 om jag inte tog helt fel. får se vem som tar första tian av oss.. ;) //Kilander |
|
|
11.01-187 med fullvarv på 3an de sista 50-100m. Den av oss som tar tian först är nog den som står först i lineup-kön... :) kul att din bil går så bra men du måste få ordning på fästet,då kommer det att gå fort!!!!!!!!!!!! Race to the last drop! |
|
|
Kilander: Vad kör ni med för några däck (dimensioner och märke)? |
|
|
Ja just ja.... Jag stod ju och kollade på din bil och konstaterade att den var ju "ganska" ;-) hög där bak. Men jag funderade inte på varför.... konstigt??... Fick inte däcken plats under skärmarna eller?? Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
jo den var lite hög ibak.. pga att tid inte fanns att passa in däcken i hjulhusen så höjde vi upp den istället.. men det ska bli bättre höjd nästa helg. samt lite andra ändringar så det går att köra med normalt däcktryck. //Kilander |
|
|
Hej grabbar Lite mer trodde jag ni kunde,inte fan ökar jag bara 4 blås med tuben i...har ju som sagt gått upp ordentligt i turbo storlek...så det finns massa att ge innan tuben kommer fram... Hadde inte ens tuben med mig ditt ner.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.