|
|
|
|---|---|
|
Bor i Tyskland och har sedan 2,5 år en mycket fin 530dt -08 med nästan allt (Bl.a Komfortstol, head up, facelift) och 6000 mil. Svart/Svart. Självklart rör det sig om en fd premium selection bil med full service och dokumentation, ej krockad. Jag tänkte köpa en X6 istället och jag funderar över om det är någon ide att ta hem den till Sverige och sälja den där för värdefulla svenska kronor. Eftersom jag har dålig koll på marknaden hemma i Sverige så är min fråga: Är det någon efterfrågan på importbilar? Är det rimligt att förvänta sig runt 250-260 000? (På blocket ser det så ut men det är inte slutpriser) Är det mödan värt? När den väl är importerad så är den ju fast i Sverige. | |
|
Om den även har M-sport och automat, kan man nog få ut runt 230' +-5% Det är min gissning. Själv hade jag en sv-såld 525dT -08 10'mil (med mindre utrusning än din), och den byttes in för 160' förra veckan. mvh Marin |
|
|
Den har automat men inte M paketet. Inbytespriserna är ganska sorgliga här i Tyskland men det verkar vara ganska mycket optimism på blocket också... |
|
|
Jag skulle definitivt sälja den i Tyskland. Efterfrågan på begagnade dieslar är inte alls vad vissa försöker få det till här och för importbilar är det extra jobbigt. 260' för en importerad icke M-paket 530d -08 är nog 60' för mycket. ------- //Lövet |
|
|
250-260tkr är brutalt dyrt för en 530dAT E61-08 det motsvarar €28-29000, den här 08an med 9200mil Länk vill den Tyska BMWhandlaren ha €21555 vilket är 191tkr även bilar med mindre mil är billigare än 250-260tkr som denna 11/08 (kan vara en 09a) för €25990 = 230tkr Länk Varför skulle någon betala mer för en privatsåld än en från en Tysk BMWhandlare?! Jag har följt priserna på mycket välutrustade 530dA/535dA E60/E61 LCI i Tyskland och det är inte några större problem att hitta en 530dAT för strax över €20000 om man accepterar 8-9000mil självklart från BMWhandlare. Jag har svårt att tro du kan få mer än €21000 i inbyte. Det är en klart attraktiv bil om den har liknande utrustning som de ovan och är precis vad pappa har tänkt sig men en så pass dyr bil vill man/vi köpa från en tysk BMWhandlare med minst 1års garanti (det sparade 20tkr när parkeringsvärmaren var trasig på nuvarande). Sätt ut den för 220tkr både här och i Tyskland och se vilken respons du får. 250tkr/€28000 bör inte fungera någonstans. Mvh Stephan |
|
|
Hm, den är praktiskt taget exakt som den sista du angav, med en ganska viktig skillnad, den är en 11/08 och verkar inte ha nya iDrive eftersom den har navi dvd. Min är en 12/08 och har nya iDrive med HD. Nu vill jag inte starta en prisdiskussion, det är inte det jag startade tråden för men att utgå från 220000 intagen och klar i Sverige låter väl ändå lite lågt. En sak är att köpa av handlare i Tyskland men det kostar dock lite att åka ner och hämta samt att ta in den. Skulle jag börja på 220 och sedan lite prut på det så är det inte alls lönt. Då byter jag helt enkelt in den. Sätter in en annons och ser vad som händer! Tack för era svar! |
|
|
12/08 är ju en årsmodell 2009. /Jonas |
|
|
Olrix; Jag menade 220tkr med tyska papper för om du kan få den såld i Tyskland för samma pengar är det enklare att sälja den där. Finns ingen anledning att gör sig besväret att registera in den i detta läge. Omkring 10tkr kostar det allt som allt om man inte tar det dyraste flyget/hotell att hämta om registera in vilket jag räknade att man får lägga även på din, fördelen du har är att man kan prata svenska med dig vilket är en klar fördel. Att din är en 2009a gör att du kan mer betalt. Mvh Stephan |
|
|
Ja, det är klart, sedan inbillar jag mig att jag kan ge lite cred också... alltså att det kan kännas något säkrare för en svensk att köpa bil av mig. Men det är ju så klart bara om någon vill köpa den här nere. I sverige är det ingen direkt fördel. Det är ju avsevärt billigare för mig att ta in den då jag kör upp till sverige med familjen ändå. För mig är kostnaderna enbart inreg i sverige så det tål att övervägas. |
|
| Hur mycket vill du ha för bilen? Vad släpper du den för? | |
|
230' intagen och klar skulle jag släppa den för. Sorry jag dröjde några dagar med svaret men jag var iväg på jobb. |
|
| Lägg ut den på blocket så får du se hur responsen blir. | |
| Marin har en bra poäng. Pröva marknaden med olika prisnivåer på blocket kan ge snabb indikation på marknadspris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.