|
|
|
|---|---|
|
efter att haft e61 i 4 dagar så fick jag problem. Först varanade nivåregleringen och sedan "transmission failure" för att sedan säga "Electical failure" och att jag skulle kontakta BMW för bärgning till verkstad. Eftersom jag var bara några 100 meter från Schmiedmann så svängde jag in där för att höra om jag kunde få hjälp. De misstänkte direkt att det var vatten i bagaget, allt såg torrt ut på ytan men efter att demonterat inredningen så var det massor av vatten vid boxaran som sitter i reservhjulsbaljan. vi kunde hälla ut vatten ur nivåregleringen styrenhet och ett relä var rejält ärgat. Efter att ha torkat och rengjort styrenhet och relä så fungerade allt. Men frågan är var kommer vattnet in. Bilen har inte taklucka som brukar vara problemet. det sitter inga dräneringsrör som det gör på bilar med taklucka. Jag har hittat fler med samma problem, men ingen förklaring varifrån vattnet kommer ifrån på bilar utan taklucka. En misstanke jag har är att det kan komma in via låskistan till bakluckan. Jag funderar på att flytta databoxarna så att de inte ligger där. Stor eloge till schmiedmann som hjälpte till free of charge! | |
|
Hej lalaw Jag råkade ut för samma sak i min E60 för ca: ett år sedan. Fick byta pdc-styrningen i mitt fall. Ingen taklucka på min heller så jag misstänkte bagageluckan i mitt fall. Jag kanske kommit åt bagage-öppnaren (fjärröppning på min) oavsiktligt så den inte varit riktigt stängd. Men i ditt fall.....kan det komma in via dräneringen till tankbaljan? Går det inte en slang invändigt? Jag borrade upp gummiproppen i botten på batteribaljan för säkerhets skull, har inte märkt något sedan. |
|
|
Jag hittade en Service bulletin på att flytta modulerna så att de inte skall bli förstörda. Länk //Lars |
|
|
Vatten Vatten Vatten .... Är det någon som kan tipsa om vart vattnet kommer ifrån? hehe Bilen skall väl tåla att användas ute eller.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.